Gå til innhold

Noen unge gravide fra tr.heim som venter barn i juli/august/september?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Alexandra er kjempefint! har vært innom det i også :)

Her blir det enten Sienna Marie, Leah Eline, bare Leah eller Eline, eller Sofia.. Så har en del alternativer ;) vanskelig å bestemme seg, må se hun først.. Jeg liker Bare Eline, Leah eller Sofia best, mens sambo liker dobbeltnavnene best, men fikk faktisk lov å bestemme når hun kommer, hehe ;)

Når har du termin?

Var jo mangen fine navn og velge mellom der da.. :-)

Har veldig god erfaring fra selve fødselen, supre jordmødre og anestesileger men har desverre bare negativt og si om tiden etterpå :-S

Men det var mest pga ei spesiell dame som tok i mot oss når vi kom inn på hotellet, førstegangsfødende som jeg var og livredd for det ene og det andre møtes jeg i døra med denne beskjeden: du er førstegangsfødende ja, vi liker ikke ha slike her for de kan ingenting, kom så skal jeg vise deg rommet du skal være på..

Så var ikke så hyggelig mottakelse akkurat (veit om ei anna ei som også fikk samme dårlige inntrykket av akkurat denne dama) også sleit jeg noe helt forferdelig med amminga, fikk den ikke til og var ikke så mye hjelp og få og lite informasjon fra de som jobbet der..

Men nå har jeg bare vært veldig uheldig da, for alle andre jeg har snakka med har bare gode opplevelser fra barsels hotellet..

Men jordmødrene som var der under selve fødselen var bare helt utrolig flinke, det var vaktskifte mens jeg holdt på og neste dag så kom hun første jordmora jeg hadde hatt og besøkte oss og spurte hvordan ting hadde gått og fortalte at hu var så spendt på og få se ungen og hun hadde virkelig håpet at hun skulle fått vært der gjennom selve fødselen også så ingenting vondt og si om dem nei :-)

Godt å høre at selve fødselen var en hyggelig opplevelse hvertfall :) tiden på sykehuset etterpå er jo viktig den og, men tror ikke jeg vil være der noe særlig lenge om det ikke er noe hjelp å få.. har hørt flere historier om at førstegangsfødene bare er til bry.. får bare håpe vi begge er heldige denne gangen da :)

er veldig spent på fødselen og alt. det er jo tross alt ikke så vanvittig lenge igjen

De har jo korta ned på barseltia også nå har jeg hørt snakk om..

Sist så lå jeg fra fredag til tirsdag, men nå er det max 2,5 døgn på førstegangs og max 2 på andregangs tror jeg..

Men kan jo bare være rykter også..

Jeg veit hvertfall at jeg skal være flinkere til og si fra om det er noe som plager meg denne gangen og ikke sitte og bare nikke og taimot..

Fødselen er ikke noe og grue seg til hvertfall :-)

Joda veldig vondt mens man har rier og det der men det stemmer så at så snart ungen er ute er så smertene borte, fra og gå og ha det kjempe vondt så kjenner du ikke noe, veldig behagelig :-)

Har du lenge igjen nå?

Jeg har ca 11 uker igjen er 29+1 i dag, men håper jeg slipper gå 11 uker til *utolmodig og lei :P* og har et bekken som krangler så om det blir like ille som sist så skal jeg gråte meg til og bli satt i gang for på slutten sist var jeg ikke brukelig til noe...

jeg vet faktisk ikke så mye om sånt enda, burde kanskje sette igang å finne ut litt.. Men 2,5 går fint for meg det, om det ikke er noe spesielt som trenger tilsyn. og deet håper vi ikke :-) kommer iallfall til å si hva jeg synes om det dersom de kommer med sånne kommentarer som det du fikk!

Hehe, skjønner du blir lei.. er lei allerede jeg.. Har ca 14 uker igjen, tror jeg det blir. jeg er 26+1 idag. De siste 2 ukene har det begynt å bli tungt.. har mye hodepine og vondter i ryggen.. generelt sliten.. har en jobb hvor jeg står og går hele dagen.. Men gruer meg faktisk ikke til fødselen da, bare gleder meg :D høres kanskje rart ut.. skjønner jo det er vondt, men det blir vel ikke mindre vondt om jeg gruer meg, vi får jo møte jenta vår for første gang når alt er over :) så flott og heldig for deg at du hadde positive opplevelser fra fødselen sist gang, det gjør det kanskje veldig mye lettere å gjøre det om igjen! kjenner jeg tenker litt på all uvitenheten av og til, men det blir kanskje en spennende utfordring og..

vet du hvilket kjønn du venter denne gangen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...