Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 25. april 2008 #1 Del Skrevet 25. april 2008 hei! Jeg er nå ansatt i en deltidsjobb der jeg jobber 2 faste dager i uken og setter meg opp frivilig resten av uken så jeg får en 5 dagers jobbuke.(5 t/dag) men nå har jeg fått tilbud om en ny jobb (100%)og samtidig har jeg funnet ut at jeg er gravid. (har ennå ikke fortalt denne nye jobben om dette)Hvordan vil det da fungere med fødselspenger? Hvordan blir disse pengene regnet ut? Jeg har fått med meg at man må være yrkesaktiv de siste 6 av 10 mnd men må jeg da begynne "på nytt" i den nye jobben? Og bør jeg fortelle dette til den nye sjefen min før jeg signerer kontrakt? Er redd for å at dette skal bli en undreliggende grunn for å få sparken underveis.. hilsen Helene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137567066-ny-jobb-og-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiger82 Skrevet 25. april 2008 #2 Del Skrevet 25. april 2008 Vanligvis vil fødselspengene bli beregnet når din arbeidsgiver fyller ut dette skjema med oversikt over lønn. (du finn det på nav) Arb.giver tar som regel utgangspunkt i den lønnen du har per mnd. Dersom det er variabelt mnd til mnd vil han lage et gjennomsnitt. Når arb.giver fyller ut dette skjema, trenger du ikke levere lønnslipper o.l. til NAV. Du begynner ikke "på nytt" ved å skifte jobb. Så har du samlet jobbet 6 av de 10 siste mnd så kan du få foreldrepenger. Arb.giveren har ikke rett til å gi deg sparken eller plutselig la vær å ansette deg pga at du er gravid. Men det er like sannsynlig at du ikke "finner ut at du er gravid før noen uker etter du har signert" som det at du har funnet det ut akkurat nå. Det er jo ikke vanlig å fortelle det til alle før etter 12 uker, hvorfor skal du da måtte si det til arb.giveren din før dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137567066-ny-jobb-og-gravid/#findComment-137567443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå