Gå til innhold

Kjære nova 77...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir utrolig takknemlig om du kan svare meg nå.

Det gjelde linjene i hånden.

Hjertelinjen er veldig sterk og lang.

Hode linjen er kortere men sterk.

Lvslinjen går til midt på hånden-og fortsetter igjen ca 1cm lenger ned.

Så er det en annen linje som også starter ved siden av livslinjen på nedsiden ved håndleddet.

Denne linjen er også sterk og går i en bue opp mot livslinjen,så den overlapper bruddet på livslinjen.

Tenkte først at dette var skjebnelinjen,men håper vel egentlig at det er en del av livslinjen som da gjør at bruddet på livslinjen ikke er så dramatisk,

Men da hva kan den andre linjen da være?den som jeg beskrev som fortsettelse av livslinjen?

Kan det være at det jeg tror er fortsettelsen av livslinjen ca 1 cm lenger ned kan være en annen linje?

Også er det som jeg først tenkte var skjebnelinjen faktisk livslinjen? Setter så stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å himmel...du må ikke ta dette for seriøst nå. Jeg ser på det som en selskapslek, og jeg kan det bare overfladisk. Jeg har ei bok som jeg kan slå opp i, men lesing av håndlinjer er veldig visuelt betinget.

En linje kan kan være på forskjellige måter. Den kan være en tydelig strek, den kan bestå av mange små linjer som danner en strek (mange små bekkefar fra den tykke streken), og den kan ha små "holmer" som omfavnes av linjen. Den kan også bestå av paralelle linjer som ikkehelt overlapper hverandre. Dette er bare noen av mange varianter, man ser også etter kryss, gafler, trekanter, kryssende streker og mye mye mer.

Hovedlinjene kan du telle slik hvis du holder hånden opp foran deg:

hjertelinjen starter fra utsiden av hånden, den siden lillefingeren sitter på.

Hodelinjen kommer under denne, den starter fra innsiden, den siden tommelen sitter på.

Livslinjen starter ca på samme plass som hodelinjen, går i en bue rundt tommel-berget og ender mot håndleddet.

Merkurlinjen (hvis du har den) starter fra håndleddet og går på skrå mot lillefingeren.

Apollo-linjen går oppover hånden din og slutter mot ringfingeren. Denne kan starte på flere steder, den kan også være nesten usynlig eller helt borte.

Saturn-linjen er mellom apollo-linjen og tommelen, og går også oppover håndflaten. Denne ender som oftest mot langfingeren (saturn-berget).

Jeg antar at det er litt forskjellige skoler, jeg er ikke sikker på hvilken av disse som refereres til som skjebnelinjen. Jeg er generelt en tilhenger av at man tar skjebnen i egne hender, og i alle fall ikke overlater den til sprøe spåkjerringer som meg;-)

Det er mulig at skjebnelinjen er det norske ordet for apollo-linjen. Denne linjen forteller hvordan man er i stand til å bruke sine kreative evner og potensiale for suksess gjennom å utvikle sine talenter og egenskaper.

Linjer kan ha sterke forgreininger, dette er generelt et positivt trekk som tyder på styrke. Brudd tyder på at man i perioder kanskje har det vanskelig eller tungt. Da livslinjen ikke sier noe om hvor lenge man lever, men bare kvaliteten på livet, er det dermed vanskelig å si noe om når det vil intreffe. Man ser også på hvordan linjene er i forhold til hverandre, det er en gangske "flytende" måte å spå på hvor helhetsinntrykket er det som teller. Det er derfor også veldig vanskelig å lære seg alt, det blir for mye pugging i forhold til min interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...