♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Fikk ny komfyr for noen uker tilbake. Keramisk topp. Vært nøye med å holde den ren og fin og brukt sann mr muscle middel oppå flere ganger i uken. Idag klarer jeg og koke melk over, og nå ser den ikke like ren og pen ut nei. Hvordan få bort det? Man skal jo ikke vaske på toppen før den er kald, så må vente litt. Bruker ellers å skrape med skrape vi fikk med på flekker. Jif Kjøkken og våt klut. Vil jeg få det bort med det??? Skal lage mat til sambo kommer tilbake- og vil helst ha den ren før det. Skulle lage posepasta, så skrek Jonas til midt i maten og jeg måtte gå fra med platen på...... Hjelp fra snille husmødre med peiling på rengjøring mottas med stor takk!!
Snappie Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Har du sånn polering til keramiske topper? Først skraper du og så polerer du med det spesialrensemiddelet.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2008 Mr Muscle keramikkrent har jeg... HJELP!!!!
Mamsen og lillegutt Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 man skal ikke bruke jif kjøkken og mr.muscle på keramisk topp. Vi skraper først med skrapen. så tørker vi over med våt klut. Til slutt så ha vi på sånn middel for keramisk topp. Tørker med tørt papir til det ikke kommer brunt på papiret mer....
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg er nesten 100% sikker på at du vil få det vekk ved å klæsje på med gul/hvit skure-jif, og vaske/skrubbe på det med en klut med varmt vann.. Det er sånn jeg får vekk "alt" fra vår keramiske topp i alle fall. Hvis noe sitter XTRAgodt, hender det at jeg har måttet ruke den skrape-saken litt. MEN, stort sett fikser en runde eller fler med Jif'en det hele ) Lykke til!
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Hehe Mamsen :;o) Der var våre to innlegg stikk i strid med hverandre ) Har hørt en gang jeg også at man ikke skal gjøre det, men jeg har nå i alle fall alltid brukt det (fordi jeg synes det er det eneste som funker), og den ser da fin ut end a:o) Til HI, du får se hva du tør å ta sjansen på ;o)
Mamsen og lillegutt Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 mener det stod på min jif at det ikke skulle brukes på den,for det tar vekk belegget.... Kanskje det var cilit bang eller noe.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Bakepulver kan også gjøre susen! Funker fint til å rense kaffetrakteren også
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. april 2008 For å svare meg selv så fikk jeg komfyren rein med Jif Skurekrem og en svamp, samt masse vann. Skrapte mens det var vått, og nå kan en ikke se at det har vært sølt på den i det hele tatt. Pusset med Mr Muscle etterpå... Har brukt Jif Kjøkken og mikrofiberklut siden den var ny, og ikke tatt skade her. Men ikke mikrofiber når komfyren er varm (helst ingenting når den er varm) da kan den svi fibrene fast i platen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå