Gå til innhold

Utsatt studiestart og fødselsstipend?

Bifrost 2 barn<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starter på et nytt studie i august ved UiO, og har tidligere studert ved HiO (fram til juni-08). Har termin i oktober. Har derfor rett på fødselsstipend fra lånekassen, men UiO's interne regler vil ikke gi meg permisjon siden jeg ikke har studert minst et semester der. -Dermed er alternativet å søke utsatt studiestart, men vil jeg da ha rett til fødselsstipend fra lånekassen?? Huff, det er så mye å sette seg inn i. Håper det er noen som vet dette og kan dele sin viten med meg...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et alternativ er å søke utsatt studiestart ved UiO. Og melde deg opp i et studie ved HiO som du søker permisjon i fra. Dette kan være et hvilket som helst studie som du ikke trenger å fullføre når permisjonen er over. (for etter perm kan du begynne på det faget ved UiO som du har fått utsatt start på)

Et annet alternativ er å fortsette å studere ved UiO før og etter fødselen. Kommer an på hvor mye obligatorisk undervisning det er, og alt etter hvordan formen din er. Eventuelt levere sykmelding på eksamen dersom du ikke greier å gjennomføre de.

Skrevet

Takk for svar! Får forsøke å finne ut av hva jeg skal gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...