Gå til innhold

Leni har tisset på doen for første gang...

Anbefalte innlegg

Det var så varmt her i går at Leni fikk løpe rundt uten bleie. Jeg fant ikke potten, men klarte å finne "gakken". (Gakken er dosete som de andre har brukt, håndtakene har utskjeringer av en and)

Hun fikk på en liten truse og løp rundt så stolt som bare det. Innimellom spurte jeg om hun ville tisse på gakken, og det ville hun hver gang. Etter mange turer kom det tilslutt litt tiss i doen og gjett om hun var stolt.

Etterpå tisset hun to ganger på gulvet, så hun har ikke knekt koden helt. Men hun har definetivt en slags kontroll. Hun gikk uten bleie i mange timer og småtisset bare på gulvet to ganger, da jeg tok bleien på igjen tisset hun med en gang. Bleien ble fylt på et øyeblikk. Så nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan få henne til å skjønne at hun skal tisse på doen. Storesøster har vist henne, så får håpe det virker.

Tenkte jeg skulle begynne å øve litt med henne nå når det er varmt og fint. Jeg var bleiefri da jeg var 1,5 år og de andre jentene mine sluttet med bleier rundt 2 års dagen. Sønnen min tok det lengre tid med, han var 3 år. Hun er veldig motivert for bleieslutt og det virker som hun liker do-øvingene.

Fortsetter under...

Makan! Du er en supermamma som får til pottetrening mitt i den hektiske hverdagen du har for tiden. Jeg er imponert over deg og SELVFØLGELIG over Leni!!! Tenker hun synes det var litt stas, ja. Linea synes do og potte er skummelt og tøysete, men tenker vi prøver så smått nærmere sommeren likevel! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...