Gå til innhold

Flere som smugrøyker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg som en forbanna 14 åring altså..... Snart 30 år og smugrøyker!!! Slutta egentlig å røyke før jul, men har blitt til at jeg har tatt en og annen i sosiale sammenhenger og på fest. Etter at jeg ble gravid (er i uke 22 nå) så har jeg jo ikke drukket, og dermed har jeg heller ikke hatt noen unskyldning til å ta meg en røyk. Sambo tror at jeg kun festrøyker....Så hva gjør jeg nå? Joda, jeg gjemmer meg for å ta en røyk i ny og ne med puls på 220 og adrenalinkikk for at noen skal se meg..... Tenker at det letteste må jo være å bare si til han at jeg faktisk ikke klarer å slutte helt, men da kommer jeg sikkert bare til å røyke mer... Nå har jeg kanskje 2-3 sigaretter de dagene jeg røyker (3-4 ganger i uken). Røkte masse da jeg var gravid for 7 år siden, men virker liksom som om det var litt mer akseptert i 2000?

Noen andre som er like patetiske som meg? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det, jeg er i samme situasjon. Snart 31 og smugrøyker og finner alle unnskyldninger for å ta en:-/ Er i uke 21.....også er jeg da så bekymret for at det skal skje noe (så da røyker jeg)..mistet i fjor i uke 11, da hadde jeg sluttet.. begynte igjen da med en gang etter utskrapning. Ble gravid igjen uten at mens hadde kommet tilbake....

Føler meg like patetisk:-)

Skrevet

Jeg for min del er rimelig fortvilet. Hele livet har jeg tenkt at "hvis jeg ikke har sluttet å røyke før jeg blir gravid, så slutter jeg iallfall den dagen jeg får vite at jeg er gravid". Så ble jeg plutselig gravid, og jeg klarer ikke å slutte! Er så utrolig fortvilet, og føler meg så slem (og også patetisk). Det skal sies at livet mitt er ufattelig slitsomt om dagen (vel, det har begynt å roe seg ned litt nå pga. vi har flyttet) da jeg har levd med alvorlige trusler (drapstruseler) og en masse syke greier fra x dama til mannen min. Hun er helt gal!

Røyker ca. 5 om dagen nå. Prøvde å slutte, det gikk to dager. PAsser på å ikke røyke mer enn maks 5-6 trekk av gangen, og røyker ikke inne. Men før jeg fikk vite at jeg var gravid (fikk vite etter ca en måned), så røykte jeg jo som vanlig (ca. 15 om dagen - sjelden noe mer enn det).

Har bare lyst til å gråte! Og dess mer helsepersonal forteller meg (via brosjyrer osv) hvor ille det er å røyke når gravid, så blir jeg bare enda mer fortvilet, og røyker enda mer - for det blir bare sånn når man er vant til å bruke røyk som "stressdemper" og "bekymringsdemper" etc. Noen som forstår?

Andre som også har det sånn?

*sukk*

Skrevet

He he,ja vi har det ikke lett. Slutta helt da jeg fikk vite at jeg var gravid,men sprakk etter 2 mnd.Fikk skikkelig depresjon og var helt uttafor.Etter jeg begynte å røyke igjen har jeg vært strålende lykkeli.kun nermeste familie vet dette,røyker ikke på jobb,så faktisk blir det jo litt mindre av den grunn.Så du har rett i at du sikkert blir å røyke mer om flere vet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...