Vannmann35 Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Svigerfars dachs heter Dina, så for meg er det et hundenavn. Men utenom den assosiasjonen er det et pent navn.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Eit av mine favorittnavn, har ei bestemor som heiter Dina:)
Gjest Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Kjenner to barn under 2 år som heter Dina. Søte jenter, oppegående foreldre. For mange år siden kjente jeg en ung jente som het Dina. Hun hadde en schäferhund Dinar. Passet godt sammen, synes jeg.
Jannamor Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 ok det. Kjenner ei supersøt Dina på 9 år. ellers tenker jeg på sangeren og det er ikke en så koselig assosiasjon, navnet er litt for lite av alt i mitt hode, ikke for søtt, ikke for sterkt, egentlig sånn midt i mellom alt?
anaina Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Dina er flott! Gina er litt sånn halv vagina for meg, Mina er fint, menn litt søtt (tross Mina Hadjian), og veldig pop. Ina er veldig forkortelse for meg, for alle -ine/-ina-navn. Dina er flottere og sterkere navn enn Mina, likevel fint og feminint.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Jeg likte Dina veldig godt! Mye finere enn Ina, Mina og de andre som ligner!
Rascal_4.11<3 Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Dina er så fint, veit om ei kjeeempe søt lita jente som heter det... Gina så tenker jeg også Gina-vagina... ikke fint :S men kjenner bare ei fæææl jente på min alder som heter det, kanskje derfor....
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 Fint, men FOR vanlig! Altså ikke uvanlig i det hele tatt... Vi likte det godt, men valgte Adina isteden for, som står under Dina... Der står også Adine... Dina ble for vanlig. Dere får smake litt på det. Men uvanlig er det ikke, så hvis dere vil ha et veldig vanlig navn, så gå for det!!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #14 Skrevet 28. april 2008 Jeg må si meg uenig med siste taler her. Dina er ikke SÅ vanlig at det kan kalles FOR vanlig. Dina ligger langt unna topp 20. I fjor var det 85 jenter som fikk navnet Dina - ifølge ssb. For å sette det tallet i sammenheng, kan jeg opplyse at det var cirka like mange som fikk navnene Erle, Henriette eller Josefine. Jeg synes Dina er kjempefint, men jeg forbinder det imidlertid veldig med bøkene om Dina skrevet av Herbjørg Wassmo "Jeg er Dina" "Lykkens sønn" og "Karnas arv". Dina i denne trilogien er en sterk, tøff og selvstendig dame, men det er ikke alt hun gjør som er like bra. Så jeg vet ikke om jeg ville oppkalt etter henne. Men samtidig er det nok ikke alle som forbinder navnet så sterkt med disse bøkene. Liker dere Dina, så er det bare å gå for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå