Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 37 og har vært prøver i snart 8 mnd. Har vært gravid to ganger i løpet av den tiden, men mistet i ukke 5 og 6. De siste mnd har jeg begynt å spotte noen dager før mens.

Har lest masse om dette på nett, fagfolk er veldig vag på om dette kan ha noen problemer for en event. graviditet. Selv tror jeg det er mangel på progesteron som er årsakene uten at jeg har fått undersøkt dette.

Men det jeg lurer på er om noen av dere var plaget med spotting før dere ble gravide? Spottet dere også den mnd det skjedde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har litt erfaring med det du spør om. De siste årene har jeg vært plaget av spotting opptil flere dager før mensen. Som deg har jeg lest en del om det, og i mitt stille konkludert med mangel på progestereon som årsak, eller ubalanse i forholdet mellom progesteron og østrogen.

Jeg tok noen tester av diverse hormoner og annet, og denne påviste ikke for lite progesteron, men likevel tror jeg det har med hormonbalansen å gjøre. Jeg mistet også en gang tidlig i uke 5 eller 6.

I perioder har jeg brukt kremen "progesta care" som fås kjøpt på helsekosten. Jeg brukte også kremen den måneden jeg ble gravid. Men ettersom boksen ble tom, og jeg spottet som vanlig og trodde at jeg ikke var gravid, så brukte jeg ikke kremen lenger enn til noen dager før jeg ventet mensen. Mensen kom ikke, jeg ER gravid og har nå to måneder igjen til termin:)

Jeg mener å ha lest at den kremen bør brukes de tre første månedene av svangerskapet, ellers er det fare for å miste. Jeg brukte den altså ikke så lenge, men mistet ikke likevel. Så om kremen hadde noe for seg, det vet jeg ikke. Jeg synes du skal snakke med noen som har litt peiliing dersom du vil prøve kremen. Få litt veiledning i hvordan den skal brukes, og hvor lenge osv... Vet også at det finnes en lege som skriver ut resept på progesteronkrem, som visstnok skal være mer pålitelig enn "progesta care". Søk på progesteron her inne, så tror jeg du finner noe info.

Som du skjønner - det er håp! Jeg prøvde lenge, ca halvannet år, men det gikk til slutt!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...