Gå til innhold

Lønn. Hva er vanlig i hvilke yrker?

Anbefalte innlegg

Lurer på å skifte beite, og har vært alt for lenge i kommunen på fast lønn i lav stige. Lurer på hva som er vanlig å tjene i hvilke yrker. Hva tjener en som jobber i butikk pr time/mnd/år? Sentralbord? Kundekonsulent? Personalkonsulent? Annet?

Ønsker meg mange svar!

Fortsetter under...

Tenker og jobbe privat sektor er bedre betalt enn kommunalt.

Hvis du har sjefstilling, tjener du godt og man kan jo alltid forhandle seg til lønn, hvis du har gode nok grunner til det?

Jobbe et sted hvor du kan få tillegg, som eks jobbe turnus/tillegg/kveld.

Annonse

Skal du ha spesifikke svar, er det jo greit om du forteller om utdannelsen din, ansienniteten din, kurser ol. Det er mange forhold som spiller inn i jobbsammenheng. Man får ikke bedre betalt enn stillingen tilsier. Er man overkvalifisert, betyr ikke det høyere lønn- men at du faktisk ikke får jobben. En kundekonsulent kan være så mangt, enkelte salgsjobber kalles kundekonsulenter, og alt avhenger av erfaring, utdannelse og hvor i personlighetsprofil du er. Enkelte private firmaer betaler ca 240.000 i året i fastlønn, samt provisjon. Mens andre har kun provisjon, og andre igjen har garantilønn.

Hvilken utdannelse har du?

Kurs? Sertifiseringer? Ans.? Krav og forventniger til lønn?

Hvor skal du jobbe? I by eller land?

Spørsmålet ditt er litt vagt:))

Byttet akkurat nick, men det er den samme som svarer! =)

Jeg skal begynne å jobbe i Frogn. Har fått for flere års ansienitet siden jeg har jobbet i barnehage, skole og sfo tidligere. Bor ikke i den kommunen jeg skal jobbe da. Hvor mye har du? Hvor bor du? Du kommer vel til å gå opp litt i lønn når det kommer lønnsjustering nå. Har snakket med noen private bhg rundt her også, men noen av dem sliter litt med å henge med på lønna nå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...