Gå til innhold

Fortell om dagen da dere fikk positiv test...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og eventuelt noe mer...

Jeg klarte ikke å holde meg da jeg testet lørdag 19 april, da var jeg på rugedag 10. Den var jo seff negativ. Testet også søndagen, da mente jeg at jeg så en veeeldig svak skygge, men tenkte den var nok negativ den også.

Mandag morgen våknet jeg kl 0630, veeeldig tissetrengt. MÅTTE bare teste, denne gangen med CB digital. Gjorde jobben min, la den ifra meg sånn at jeg ikke kunne se hva som sto i displayet. Gikk bare ca 1 minutt da den sluttet å blinke, grøss... Tenkte, den er sikkert negativ, kan bare gå og legge meg og sove igjen. Tok den nærmere øyesyn, og der stod det GRAVID. Gikk sjelvende inn til sambo som lå og sov, en tåre rant nedover kinnet mitt, og viste han testen. Stakkar, han var ikke helt våken. Først sa han at jeg ikke måtte være i fyr og flamme, han var så redd for at det kunne snu til negativt. Gikk til legen dagen etter, der var den også positiv. Pakket inn en baby body til sambo, og han ble sååå rørt da jeg sa det var sikkert nå :)) Vi skålte i eplejuice :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

. . . smelt. . . . akkurat slik ja. . . . vente vente.

Ha en fin dag Askepott!

Skrevet

Så herlig historie!!! Håper jeg har en lignende lykkelig historie å bidra med i morgen :o)

Skrevet

Himmel så koselig!

Jeg turte ikke teste til å begynne med. Men etter flere dager med kvalme og ømme pupper, tenkte jeg at det er like greit å få det gjort og se om det er "innbilt svangerskap", bivirkninger eller the real thing. Og den var positiv med en gang. Ble selvsagt veldig glad, men turte liksom ikke slippe gleden helt løs før jeg hadde vært på sykehuset og tatt HCG prøven. Da den viste over 1200 og damene på IVF avdelingen var i fyr og flamme, så måtte vi også feire litt med dipp og grønsaker og litt brus.

Gratulerer så mye med den lille i magen og forestående bryllup.

God helg.

Klemz:-)

Skrevet

Tusen takk lilletrollet :))

Gratulerer så masse med spire i magen, deilig følelse :)))

Jeg tør heller ikke slippe gleden helt løs :(

Nå går jeg og er redd for å miste, trist det skal være sånn, men men

En riktig god helg til deg også :))

Skrevet

Har sakset denne over fra 1.trimester. Den var jo en deilig lesning. Så egentlig bør vi slippe skuldrene litt ned. Vi har gode odds nu når vi alt har fått egget på plass!!!

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Skrevet

Så koselig historie, Askepott!! :) Jeg var på hytta den helgen jeg testet. Jeg og mannen min alene på helgetur. Jeg hadde bestemt meg for å teste søndagen slik at jeg kunne fordøye et evt.negativt resultat før jobb. Våknet grytidlig søndag morgen (ca.kl.04.00) og måtte tisse. Tok da testen og ventet skjelvende på resultatet. Plutselig lyste det gravid mot meg og jeg ble ekstatisk. Sprang inn på rommet vårt der mannen lå og halvsov. "Jeg er gravid, jeg er gravid" ropte jeg ut og hoppet opp i sengen. Lykkelig nå!!

Skrevet

Ååå, så herlig venter7 :)) hihihi

Dette var skikkelig gøy og få positiv test.

Har du begynt å tenke på "hva om jeg mister"??

Jeg er litt småredd hver dag, tror jeg kommer til å bli en skikkelig hønemor også. Er så engstelig heeele tiden, huff

Jaja, man må jo bare håpe på at det går bra :))

Ble faktisk veldig beroliget da jeg leste innlegget til lilletrollet :))))

Klem så lenge fra

Skrevet

Jeg turte rett og slett ikke å teste!!Hadde heller ingen grav.symptomer,etc etc.Ringte noen dager etter blodprøven jeg tok (Riksen) og legesekretæren gratulerte meg :-) Vi var gravide!

Skrevet

Jeg fikk altså se en positiv test i dag for første gang i mitt liv:)) Problemet er bare at den ble positiv en halv time etter at den skulle..... Trodde ikke mine egne øyne da det plutselig var TO streker på testen. Min første reaksjon var HVA!? Nå skjønner jeg ingenting... Jeg skjønner fortsatt ingenting, men får bare vente og se, og ta en test igjen om ett par dager:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...