Gå til innhold

Kan fugleunger overleve når et reir blir satt på plass oppi treet ? Kommer fuglemor tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har vært ute og kuttet busker utenfor vinduene (veldig overgrodd blitt), og plutselig kutter han en buskegrein med et fint reir med fire-fem nydelige nøster oppi. Reiret ramlet, men ungene falt ikke ut. Gubben fikk tatt det med det samme det falt,går jeg utifra. Iallefall falt de ikke ut.

Ungene mine ble helt fortvilet. Spesielt han på 9.For nå er vi selvsagt redde for at fuglemor skyr reiret, og da dør jo de fine fugleungene.

=o(

Mannen min satte det tilbake 30 cm eller noe deromkring, fra der det var opprinnelig. Og sluttet med en gang å kutte greiner.... Det ligger litt løst, men jeg håper for all del fuglene klarer seg.

Ingen tok borti fugleungene, bare reiret.

Tror dere det er håp??

Alt mulig man skal bekymre seg for =o(

Fortsetter under...

Skrevet

Skal snike meg rundt hjørnet av huset i morgen, litt på avstand, og stå ei stund og se om jeg ser en fugl fly dit....klarer ikke sånt, dette hjertet mitt.

Er jo et liv det der også =o)

Skrevet

Men det er mere "nakent". Mindre vegetasjon rundt der...det bekymrer meg, men så begynte jeg å tenke på sangen om ekornbarna.

;o)

Og følte meg litt bedre,faktisk (den sangen "liten ekorn satt"..skjønner hvilken jeg mener?)

Skrevet

Jeg er nå bare så enkel en person, at jeg har faktisk bedt til Gud om at Han må passe på småfuglene i reiret, og sende mora deres med mat.Og at hun ikke ser det er flyttet på.

=o)

(håpe-håpe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...