m den lille Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg må få dattera mi til å slutte å ville ha pupp så ofte på natta! Kan godt amme en gang, til og med to, men nå er det av og til hver time/annenhver time. Hun er snart 10 mnd. Har jo forstått at det er lettere om pappaen tar nettene, da bare synet av meg gjør henne hysterisk. Lurer da på om pappaen bør la henne være i senga når hun våkner og gråter etter pupp, eller om han "kan" ta henne opp? Noen tips og anbefalinger? Takker for (nesten) alle svar!
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Har snakket med barnelege om det, men ikke gjennomført det selv enda. Hun sa det var best å IKKE ta opp barnet, men klappe på hodet eller lignende, være der. Gjør man det trengs det færre netter for å gjennomføre det. Så man må bestemme seg og være konsekvent. Også fint hvis man har eget rom til barnet (vi har ikke det). I mitt tilfelle skulle målet i 1.omgang være 6 timer sammenhengende søvn, dvs stenge "melkebaren" fra ca midnatt til 6. Men så ble både mannen min og jeg syke så vi skal hente oss litt inn igjen før vi starter. Min er ca 6mnd.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Jeg sendte gubben og ungen på eget rom når hun var nesten 7 mnd. Hun fikk pupp og la seg klokka 7. Så fikk hun pupp mellom 9 og 11 (alt ettersom hun våkna). Så var puppen stengt frem til 7 neste morgen. Han tok henne ikke opp. Bare tilbød henne vann, ga henne smokk og strøyk henne over ryggen (hun ELSKER det:). Første natta var visst skikkelig slitsom, neste litt bedre og tredje var grei. Fra femte dagen vi begynte med nattavenning sov hun natta gjennom med oss alle tre på samme rom. Nå er hun nesten 9 mnd. og sover på eget rom (sover MYE bedre der). Nå er det bare pupp klokka 7, og så er det stille til 7 neste dag. Deilig er det Lykke til. Er bare å sende en pm om du lurer på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå