Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Sola skinner i ansiktet hennes nedi vogna når jeg går tur.. Prøver liksom å gå foran å lage skygge, men litt håpløst. Kan jo ikke henge teppe foran heller og koke ungen.. Tips??
Bergene Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Vi henger helseteppe foran, men da ikke helt ned. Henger det ca halveis ned, sånn at halve åpningen ikke har teppe over seg. Masse av luft, men skygge på fjeset ;-).
Gjest Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Kjøp solskjerm om du har råd:) Evt parasol (selv om jeg synes det ser helteit ut)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Er usikker på det samme. Finnes parasol til en del barnevogner, men mulig vanskelig i bruk ved vind og forflytting (?) Vet noen drar kalosjen langt ned. Gutten min reagerer kraftkig på sol i øynene, jeg har liksom ikke funnet mest idelle løsning synes jeg. Jeg trekker vognen baklengs hvis vi han får sol i øynene for å slippe å bruke helseteppe foran. Kan også bruke helseteppe, men da styrer jeg litt, at den hele tiden skal ligge perfekt; sørge for nok luft inn, og samtig skygge for solen.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Teutonia har en solskjerm som kan brukes på de fleste vogner. http://www.lilleprinsen.no/product/454023/_Teutonia_Solskjerm.html Ellers blir det vel parasoll:)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Men du må jo bruke solbriller til babyen også da. Sol er noe av det farligste for øynene til babyen. Solbriller er et must! Mora til ei venninne av meg er øyelege, og dette var noe av det første hun sa til meg da sola kom.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Vi bruker solbriller + parasol.. Hallo.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Har vendbart styre på vogna. Når jeg snart skal skifte til sportsdelen, tar jeg solbriller på jenta mi og kommer til å bruke solskjerm.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Hvor får jeg tak i gode søte solbriller?
Willy Wonka Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Vi kjøpte solbriller på Barnas hus som sitter skikkelig godt. Vet ikke om de er "søte", men de sitter veldig godt som sagt. Kjøpte først på apoteket, men de var jo helt håpløse. I tillegg på Barnas hus så er de jeg kjøpte store brilleglass, noe jeg synes er en fordel på de små som stadig vrir seg eller kommer borti brillene slik at de henger litt på skeve. Kostet kr. 149,- på Barnas Hus
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 kjøp parasoll. solbriller fås kjøpt på apotek og baby shop m.m
betty74 Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 denne kjøpte vi pg fra Lilleprinsen. kom i posten etter et par dager bare og funker kjempebra!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 Passer solbrillene til de aller minste også? Altså de som er bare et par mnd?
aya75 Skrevet 25. april 2008 #15 Skrevet 25. april 2008 Jeg kjøpte noen fine solbriller på apoteket som er fra 0-2 år. De har borrelås som kan justeres ettersom barnet vokser. passer selv de minste. Og de er fine også
Krokka og prinsessa Skrevet 25. april 2008 #16 Skrevet 25. april 2008 Simo har solskjerm til kalæsjen. http://www.simo.no/SIMO/Norway/Start2.htm?b=2 - så ser du inne på tilbehør. Eller kjøpte jeg babybanz solbriller på apoteket, men strikk med borrelås til å ha rundt hodet på babyen.
2 tette - med flette Skrevet 25. april 2008 #17 Skrevet 25. april 2008 Jeg kjøpte på apoteket, de skulle passe fra 0 - 2 år, men de er altfor store. Hun er 4 mnd gammel, men de er altfor brede så de bare sklir opp selv om jeg strammer de masse.
Monica&Emma Skrevet 25. april 2008 #18 Skrevet 25. april 2008 jeg kan også "snu kjøreretning" med bagen på vogna mi. kjekt (Brio)
Gjest Skrevet 25. april 2008 #19 Skrevet 25. april 2008 Har parasoll og solbriller, ønsker ikke bruke teppe foran for da tror jeg han får lite frisk luft. Men den beste løsningen hadde jeg i går, tok bussen nordover og gikk hjem sydover, med sola i mitt ansikt og babyens i skyggen. Bor i Oslo og gikk langs Akerselva som heldigvis renner ganske nord/syd. Synes det er dumt at vognene ikke har bedre system for solavskjerming.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #20 Skrevet 25. april 2008 HI her.. Da har jeg kjøpt søte solbriller på babytrend (kr.79,-, 25%) De hadde solskjermer også, men litt dyrt synes jeg.. Og litt lite med penger her nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå