Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Hvordan har dere det nå? Har dere fått oppfølging, og evt trening hos fysio? Samt hvordan er det med trening og hopping for deres del? Selv tror jeg at jeg skal gå til legen, for føler det er noe med blæra mi som ikke er riktig, føler den presses ned når jeg treninger, og jeg har plutselig fått akutt behov for å tisse, samt komme noen dråper, ved mye hopping.. ukomfortablet, og ikke gøy når man er i 20 årene. litt over 1 år siden fødsel nå. Flere der ute?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Jeg hadde totalruptur, 8 mnd siden. Jeg gikk til fysio i 6 mnd og trener bekkenbunnen på egenhånd nå. Jeg har aldri hatt noen problemer med urinlekkasje, men derimot merker jeg fremdeles at ting ikke er som det skal når det gjelder lukkemuskelen. Hele bekkenbunnen føles ikke helt riktig (siger). Det jeg er plaget med er at jeg kan få akkutt trang til å gå på do (nr. 2). Men det har blitt mye mye bedre de siste månedene pga bekkenbunnsøvelser. Jeg har en venninne som ikke fikk noen rifter i det hele tatt og hun har urinlekkasje. Hun trener opp bekkenbunnen nå. Jeg tror man har like stor sjanse til å få urinlekkasje med og uten ruptur. Men de kan hende jeg tar feil. Hvordan er det for deg med lukkemuskelen? Er du plaget med det (nr. 2)? Det viktige er å fortsette å trene opp bekkenbunnen for at du ikke skal være plaget. Min fysioterapeut sa til meg at hvis kvinner var flinkere til å trene bekkenbunnen vil Tena Lady snart gå konkurs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå