Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 partner har ME. partner er sur, kjefter og irritabel. partner ligger på sofa hele dagen. partner klarer å rote men ikke å rydde. jeg er IRRITERT
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Skjønner deg! Du må snakke med han. Definer det som deres fells problem da blir det lettere å forholde seg til for begge. Selv om man har ME kan man ha rutiner. Hverdagen kan blir lettere når man har rutiner. Selvsagt kommer det an på hvilket nivå man fungerer på. Det er også mulig at han har fått en depresjon på toppen av ME-en.
Thyramor Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Hei. Ser dette et gammelt innlegg, men måtte bare komme med en opplysning. Kort lunte og irritablitet er dessverre symtomer en ME pasient sliter med.Dette er rett og slett han ikke kan noe for, og jeg er garantert sikker på at han ikke vil være slik, men det er vanskelig å kontrollere det, da han rett og slett ikke har psykisk energi til å gjøre det. Jeg har selv ME, og har veldig kort lunte til tider. Og det sliter noe voldsomt på psyken, da det liksom bare kommer, og jeg har null kontroll. Noe som kan hjelpe, er terapi. Noen andre å snakke med om ME, enn partner. Også burde dere kanskje søke hjelp sammen, ang ME'n hans. For slik kan dere ikke ha det. Dette har jeg og min manngjort, og det har hjulpet oss betraktelig.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Det er grusomt når alt som kommer ut av munnen er surt og grinete. Når kroppen er helt nedslitt blir psyken det også. Stakkars barn som har en ustabil og brå mamma. Heldigvis er ikke det ikke slik hele tiden. Prøver å styre unna dårlig samvittighet for det hjelper ikke. Hvor har mannen din fått hjelp?
Thyramor Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Hos oss er det hovedsaklig meg med ME som går i terapi, og mannen min har vært med noen ganger. Kan være litt lurt å få noen tips og råd om hvordan å styre unna endel situasjoner, og lære seg å kjenne hvor ME grensen din går. Mannen har fått mere forståelse for meg, og jeg har lært meg å prøve å unngå slike situasjoner som gjør meg sint og irritabel. Barna er dessverre noe som overstimulerer ME'n min, så mannen min har lært seg å hjelpe meg ut av slike situasjoner. Han ser når det trengs nå, og sparer oss for MYE. Og ikke mnst, jeg er blitt bedre av ME'n og mindre irritabel. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå