minsta Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 http://www.nettavisen.no/verden/article1786291.ece Mann døde av å drikke 4 bokse Red Bull pr dag. Red Bull inneholder like mye koffein som en kopp kaffe, og undersøkelser viser at en boks kan øke blodtrykket med opptil ti prosent. Jeg drikker jo flere liter med kaffe pr dag! Det inneholder også Taurin, men det er ikke bevisst at det er skadelig. Taurin er en organisk syre som finnes naturlig i kroppen. Stoffet har imidlertid ingen dokumenterte stimulative effekter, men kan bidra til å dempe skjelving ved inntak av høye doser koffein. Hvor mye kaffe drikker dere andre kaffekjerringer om dagen? Reagerer dere på kaffe på noen måte?
blond Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Det er en viss tilvending. Du kan jo prøve å slutte med kaffe så merker du bedre hvilken effekt den har. Redbull er først og fremst farlig i kombinasjon med alkohol.
Blue Lady Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Trodde Red bull inneholdt like mye koffein som 30 kopper kaffe jeg, men mulig det er skremselspropaganda jeg har hørt
blond Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 På siden sin oppgir de at en boks RedBull inneholder like store mengder koffein som en kopp kaffe. Det spørs jo hvor stor kopp man bruker og hvor sterk kaffe man trakter...
Smellt P. Tjukka Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Innholdet av koffein i red bull varierer fra land til land ;-9
Gjest dagdrømmer Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Nå er det vel masse sukker i red bull også, den drikken får i alle fall kjeften min på gli, he he. Men kaffe med masse sukker i har samme effekt, så jeg ligger unna disse kickene (men de er litt morsomme, da)
Lillesnuppis Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Gubben kjøper alltid med seg redbull når vi er i sverige. Jeg orker verken smaken eller lukta av den. Skulle jeg ha drikki en boks så hadde jeg vært i taket resten av kvelden, men er sånn på kaffe å jeg noen ganger...
Northernlights Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Jeg elsker redbull. Drakk mye av det når jeg jobbet nattskift, men drakk ikke kaffe i tillegg. Har sett folk komme til akutten, etter å ha drukket så mye energidrikke at de skalv hemningsløst,og hadde hjerteflimmer. Jeg respekterer redbull, for å si det sånn. Nå drikker jeg det bare om jeg MÅ holde meg våken, eller trenger ekstra energi. Skal ikke drikke så mye sånt når man ammer,så jeg var forsiktig da. Jeg drikker som regel kun en kopp eller to per dag. På morgenkvisten. Drikker jeg mer enn det,kommer skjelvinga. Jeg har høyt BT;så må være forsiktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå