Gå til innhold

Når begynner man å legge på seg?

Anbefalte innlegg

Jeg har vel lagt på meg ca 2 kg, men er nok fordi jeg har trent mindre og spist mer... Men når er det liksom kiloene raser på...?! Er i uke 15 nå.. Håper på å ikke gå opp mer enn... 12 kg men når kommer liksom kiloene? Skjer det plutselig at man går opp 5 kg liksom og deretter gradvis....? Og når...?

Fortsetter under...

Heisann :)

Er selv i uke 18 nå :). Til første kontroll hos jordmor hadde jeg lagt på meg 1,2 kg. Dette syntes jordmor var litt lite. Var i går hos jordmor på nytt og da hadde jeg gått opp 3 kg til. Dette syntes hun var veldig bra. Det tyder på at både jeg og den lille trives. Siden jeg har fått bekkenløsning begrenser aktiviteten seg selv. Det er helt vanlig å gå opp i vekt i begynnelsen pga at vi har ganske høyt nivå av sv.skaps hormoner. Noen av disse hormonene sette ned aktiviteten i glatt muskulatur noe som medfører at tarminnholdet passerer tarmen myyye tregere enn tidligere. Dette medfører til syvende og sist at tarmen har lengre tid på å suge opp næringsstoffer og utnytter seg veldig mye av maten en inntar. Hvis du i tillegg spiser litt mer så fylles det hele tiden opp i tarmen slik at tarmen hele tiden har tilgang på næring. Ikke bekymre deg for dette. Tror kanskje d jevner seg ut når vi kommer litt lengre ut i sv.skapet.

Ønsker deg lykke til videre :)

Jeg er 15+5. har foreløpig ikke lagt på meg noen ting såvidt jeg vet. Mamma har vært litt nervøs for meg og spør ofte om jeg spiser nok.Men nå har jeg drevet med kickboxing fram til graviditeten,så forloveden mener det bare er at musklene mine veide endel,go at jeg nå begynner å miste dem,og derfor er så stabil på vekten. Håper hvertfall alt er bra med knøttet mitt!

Hei!!!

Jeg er 18+3 og har lagt på meg ca 1,5 kg.. var til kontroll ike 15 og fikk beskjed at det var helt normalt og ikke ha lagt på seg da.. hadde ikke lagt på meg et gram opp til sist uke!!!

Vi har vært på UL og der var alt bare tipp topp!!!!

Annonse

Tror det er veldig forskjellig når kiloene kommer. Ikke vær bekymret for kiloene.

Jeg gikk opp ca 12 kg første gang og ca 14 andre gang. Likevel var jeg raskest tilbake til "matchvekta" andre gang. Det tok ca tre måneder. Har fullammet begge, men nr 2 spiste ekstra mye. Amming er suveren måte å kvitte seg med svangerskapskiloene på. Har begge gangene vært lettere når babyen var 6 mndr enn før jeg ble gravid.

Nå venter jeg nr 3. Kanskje jeg blir lettere enn noen gang? Bryr meg egentlig ikke så mye. Var veldig opptatt av slanking da jeg var yngre. Etter at jeg bestemte meg for aldri å slanke meg mer har jeg blitt mye sunnere - og lettere.

slapp av folkens, ikkeno å være redde for, jeg har lagt på meg for dere alle, flire...

Jeg var hos jm igår og fant ut at jeg har lagt på meg 9,5kg siden jeg ble gravid... Men nå skal det sies at kroppen min er litt sprø, jeg gikk kraftig ned etter at jeg fikk Marken min og veide bare 45 kg da jeg ble gravid nå. Det vil si at jeg nå er egentlig på min normalvekt, hehe...

Tror nok det kommer ann på hvor mye man veier når man blir gravid og om man er kvalm og kaster opp og sånn. Det er veldig forskjellig hvordan man ser ut også, så selv om man legger på seg 20 kg trenger det ikke se sånn ut for det:) Tror ikke det er noen fare med deg uansett, du er jo bevisst på det. Så ikke tenk på det du, gravide kvinner er flotte uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...