Gå til innhold

Hvilken rugedag er jeg på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn egg 16.04. Blir litt forvirret over hva som regnes som 1. rugedag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia:))

Første rugedag er dagen etter innsetting:) Du er på samme rugedag som meg, som altså er dag 8:)

Hvordan er formen??

Skrevet

Aha, takk skal du ha! Noen mener nemlig at innsettingsdagen er 1. rugedag. Men da vet jeg det:)

Jo, formen er bra den. Har slitt endel med oppblåst mage, men det er bra nå heldigvis. Ellers går jeg jo og kjenner etter symptomer da, holder på å bli sprø..hehe:)

Hvordan er formen din da?

Skrevet

De ulike klinikkene/sykehusene er vel ikke helt enige om når første rugedag er, men de aller aller fleste sier at innsettingsdagen er dag 0.

Jeg er og har vært veldig oppblåst i magen. Nå plages jeg til vanlig med mye luft, så det er vanskelig og vite hva som er hva, men er nok mer oppblåst enn vanlig, ja:) Tarmsystemet har tatt ferie, og jeg kjenner av og til litt menssmerter, og stikkinger nede til venstre i magen/mot lysken. Gjett og jeg kjenner etter symptomer, da!! Synes kroppen oppfører seg annerledes denne gangen enn under de to første innsettingene, så er jo lov til og håpe!!

Jeg kommer til og teste i helga forresten....DA sprekker jeg, så i morgen skal jeg kjøpe tester:))

Når skal du teste??

Skrevet

Jeg har også hatt murringer i magen til og fra, men i dag har de blitt litt kraftigere. Blir jo redd for at mensen er på vei:/ I tillegg er puppene superømme og de har vokst og blodårene er blitt synlige. Også våkner jeg hver natt for å tisse, noe jeg aldri gjør ellers. Men alt dette kan jo være bivirkninger av Progestan.

Det høres jo veldig spennende ut da, at det føles annerledes denne gangen. Du har jo noe å sammenligne med, så da er det kanskje lettere å få en magefølelse. Jeg har nemlig ingen!

Testing ja...blir nervøs bare ved tanken jeg! Har fått testdato på tirsdag da, men vet ikke om jeg klarer å holde meg. Blir godt å vite, samtidig som jeg er litt redd for svaret..

Hvilken dag skal du teste på da?:)

Skrevet

Det med puppene som vokste og blodårer som var synlige trodde jeg var et graviditetssymptom forrige gangen. Var nesten sikker på at jeg var gravid, men var nok bare bivirkning av Crinone. Uansett, så ER det jo et symptom på at det er en liten en i magen, så det er ikke lett og vite hva det er et tegn på:)

Mine pupper finnes ikke ømme i det hele tatt. Ikke har de vokst noe særlig heller faktisk. Bare litt...

Ja, det med tissingen har jeg ikke tenkt på som et symptom:)) Nå er jeg plutselig oppe hvertfall to ganger om natta mot en gang vanligvis...., og det som jeg er så glad i; ISKAFFE byr meg faktisk litt imot der de står i kjøleskapet:))

Snakket forresten med søsteren min i sted...hun er gravid nå, hun...skal ha nr 2 på slutten av året...Kjente jeg ble litt lei meg faktisk, og enda mer stresset på at nå må jeg også klare det snart...Blir smårar av dette!! Sliten og lei, og så skal man bare brette opp armene og gå mot neste forsøk...Blir beintøft og komme seg på beina etter dette forsøket om det blir negativt, kjenner jeg...

Uansett, jeg tester på lørdag først, tror jeg:)) Det er vel rugedag 10:))

Hadde du satt inn ett eller to egg??

Skrevet

Ja det er akkurat det; utrolig lett å tro at man er gravid, men så er det kanskje bare bivirkninger. Og så er det jo en viss fare for at man kjenner så godt etter at man faktisk kjenner symptomer som ikke egentlig er der...

Kjenner meg SÅ igjen i det du sier om at du ble lei deg. I påsken fikk jeg vite at tre nære venninner er gravide, og dette fikk jeg vite på under en uke. Jeg gikk rett i kjelleren jeg, taklet det ikke i hele tatt. Og det har ingenting å gjøre med at jeg ikke unner de det. Det er bare det at vi har så fryktelig lyst vi også! Men vi får trøste oss med at vår tur kommer:)

Du tester lørdag ja. Er du ikke redd for falskt svar? Altså, at den viser positivt, men så er det kjemisk eller noe? Men sannsynligheten for det er kanskje ikke så stor?

Jeg fikk satt inn ett egg jeg da, og så fikk jeg tre på frys. Veldig fornøyd med det, siden kun fire ble befruktet.

Skrevet

Det er det som er så fantastisk med dette forumet:)) Det er ALLTID noen som kjenner seg igjen, og det er lov til og si at man blir lei seg når noen rundt en blir gravide selv om det er/skal være en glede at det kommer et nytt barn til verden...Vi har jo også så fryktelig lyst på en liten en eller to....

Jeg tester lørdag, men skal være ærlig og si at før jeg ble ruger, så skulle jeg IKKE teste før tiden i fare for at testen viste falskt positivt (kjemisk....), men jeg kjenner at jeg bare MÅ...

Sannsynligheten er vel ikke så stor for falsk positiv test, men heller falsk negativ....Hadde jeg "bare" satt inn ett egg, så hadde jeg nok ventet, men nå kan jeg jo faktisk være gravid med tvillinger:))

Så heldig du er som har egg på frys:))) De kommer godt med til søskenforsøk:))

Skrevet

Ja, tenk om du er gravid med tvillinger da!!! Det hadde jo vært HELT fantastisk:) Jeg krysser iallefall fingrene for en fin, positiv test på lørdag, det blir utrolig spennende!

Skrevet

Tusen takk.))

Krysser fingre og tær for at du får en positiv test når du tester:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...