Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 hei. jeg har alltid spist havregryn (uten sukker/syltetøy osv) til frokost (helt fra 2årsalderen). men nå begynner jeg å bli litt lei. er havregrøt mye mer usunnt (skal koke dte på vann)? vil ikke kutte ut noe sundt, siden jeg er gravid:) tenker på om jeg koker bort noe av det sunne eller noe slikt. håper på svar.
temine Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Havregrøt er sundt og godt:) Jeg bruker å koke med halvparten melk og vann. Liker ikke sukker/kanel og smør så godt på, men bruker å helle over melk. Er ikke så flink til å drikke melk til vanlig, men på denne måten får jeg i meg litt ekstra kalsium:)
Patetica fåkksi Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Du tar 1/3 havregryn, 1/3 vann og 1/3 melk, det er kjempesunt. Jeg lager det ofte.
Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2008 okei, takk for svar! da skal jeg lage det i morgen tidlig:)
Edelweis Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 hvis du ikke vil bruke sukker, så kan du søte vannet med et par sukketter før du slenger i gryna. da blir den søt og god, uten ekstra kalorier=)
Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2008 tihii, jeg har VELDIG EKSTREMT fødselsangst, så tør ikke å få i meg sukker. ikke for mye brød (karbohydrater) og pasta fks. og har ikke drukket brus (bortsett fra en gang da jeg tok en glass 7 up light), ikke noe sjokolade, lakris eller noe slikt, eller tyggis, is, syltetøy osv. får i meg sukker gjennom frukten jeg spiser. vet jeg er VELDIG hysterisk med hensyn til sukker, men er så livredd for å få et stoort barn og jeg vil ikke ha ks. dee skulle bare visst hvor redd jeg er;) før jeg ble gravid har jeg ikke engang turt å dra til fastlegen. og tenk om jeg får en komplisert fødsel med masse leger rundt meg, pga et stort barn. huffamei:)
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Mmm..fikk så UTROLIG lyst på havregrøt nå, at jeg skal rett på kjøkkenet og lage meg en stor tallerken med grøt og rosiner. NAM:-)
LilleBjella Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Jeg lager havregrøt i mikroen hver morgen:) 40g. havregryn, lettkokte 2 dl. vann litt salt. 2 minutter på høyeste effekt, og la hvile noen sekunder, fiks ferdig. Slipper griset med gryter og sånn, lager jo rett i skolen. Jeg har på litt kanel, søtningsmiddel og en liten klatt med smør. Tidenes frokost, spesielt på kalde morgener!!!!!
Ophelia & Jr. Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Tipser om Bjørn havregrøt med kruskakli (i blå poser). Den er kjempegod! Og med masse kostfiber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå