Gå til innhold

er havregøt mye mer usunnt enn havregryn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har alltid spist havregryn (uten sukker/syltetøy osv) til frokost (helt fra 2årsalderen). men nå begynner jeg å bli litt lei. er havregrøt mye mer usunnt (skal koke dte på vann)? vil ikke kutte ut noe sundt, siden jeg er gravid:) tenker på om jeg koker bort noe av det sunne eller noe slikt. håper på svar.

Skrevet

Havregrøt er sundt og godt:) Jeg bruker å koke med halvparten melk og vann. Liker ikke sukker/kanel og smør så godt på, men bruker å helle over melk. Er ikke så flink til å drikke melk til vanlig, men på denne måten får jeg i meg litt ekstra kalsium:)

Skrevet

Du tar 1/3 havregryn, 1/3 vann og 1/3 melk, det er kjempesunt. Jeg lager det ofte.

Skrevet

okei, takk for svar! da skal jeg lage det i morgen tidlig:)

Skrevet

hvis du ikke vil bruke sukker, så kan du søte vannet med et par sukketter før du slenger i gryna. da blir den søt og god, uten ekstra kalorier=)

Skrevet

tihii, jeg har VELDIG EKSTREMT fødselsangst, så tør ikke å få i meg sukker. ikke for mye brød (karbohydrater) og pasta fks. og har ikke drukket brus (bortsett fra en gang da jeg tok en glass 7 up light), ikke noe sjokolade, lakris eller noe slikt, eller tyggis, is, syltetøy osv. får i meg sukker gjennom frukten jeg spiser. vet jeg er VELDIG hysterisk med hensyn til sukker, men er så livredd for å få et stoort barn og jeg vil ikke ha ks. dee skulle bare visst hvor redd jeg er;) før jeg ble gravid har jeg ikke engang turt å dra til fastlegen. og tenk om jeg får en komplisert fødsel med masse leger rundt meg, pga et stort barn. huffamei:)

Skrevet

Mmm..fikk så UTROLIG lyst på havregrøt nå, at jeg skal rett på kjøkkenet og lage meg en stor tallerken med grøt og rosiner. NAM:-)

Skrevet

Jeg lager havregrøt i mikroen hver morgen:)

40g. havregryn, lettkokte

2 dl. vann

litt salt.

2 minutter på høyeste effekt, og la hvile noen sekunder, fiks ferdig. Slipper griset med gryter og sånn, lager jo rett i skolen.

Jeg har på litt kanel, søtningsmiddel og en liten klatt med smør. Tidenes frokost, spesielt på kalde morgener!!!!!

Skrevet

Tipser om Bjørn havregrøt med kruskakli (i blå poser). Den er kjempegod! Og med masse kostfiber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...