Gå til innhold

Ting vi misforsto som barn...

Anbefalte innlegg

Mulig temaet har vært oppe før, er litt usikker. Men jeg skriver likevel. Husker dere ting dere hadde feil oppfatning av når dere var barn?

Jeg husker jeg trodde at når man brakk foten så var den virkelig helt av hvis dere skjønner. Og når noen hadde slått hull i hodet så var det et skikkelig hull gjennom hodet.

Moro å vite hva vi misforsto som barn, så kan vi være flinke å forklare våre egne barn de samme tingene:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137558875-ting-vi-misforsto-som-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hørte snakk om høyhus (blokk) og trodde dette var hus fulle av høy (gress) Fikk se disse omtalte høyhusene en gang vi var i byen, og syns det måtte være flott å ha så masse høy til dyrene!!!

Eller var det en sang som var slik

So ro lite gull, gid vi hadde stua full, kjøkkenet og kammerset og hågen (haugen)oppå taket.

Kunne ikke begripe hva vi skulle med en stor haug på taket. Altså en sånn haug ute bakketopp...

Pappa pleide å fleiåe når vi gikk tur at nå går vi en spasurtær istedet for spasertur. Trudde det het spasurtær...

Fårestilte meg at store fjell var spisse på toppen og at de som gikk på disse fjellene måtte balansere og kunne falle ned.

Samboeren min trodde man kunne drukne dersom det begynte å regne når man vrengte underleppen, og at de hadde smilebånd på butikken.

Annonse

Hvert nyttår var jeg så skuffa, for jeg fikk jo aldri den saften (nyttårsaften).....

Jeg trodde voksne kunne alt om alt.

Englene dalte selvfølgelig i vedskjulet ute, jeg syntes fryktelig synd på de for det var så kaldt og mørkt der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...