Gjest Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Fått penicilin til jenta vår på 2 år som skal svelges. Det var mildt sagt et mareritt å få i henne knappe 2 milliliter. Hun spyttet ut og brakk seg neste. Derfor lurer jeg på om det går an å lure det i henne på en eller annen måte, kanskje melk med masse oboy i eller noe. Skjønner jo at det ikke er så lett å svelge noe man synes smaker forferdelig!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Trur det pleier å stå på...(evt søke på nett)de medisinene lille har fått når han har vært syk har jeg ikke kunnet ha i væske eller maten =( Rådet fra legevakta ang. hvordan få medisinen i ungen, var å tvinge det ned i halsen med sprøyte...!!! Ikke noe morro, men må man, så må man!
Ametyst Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Man skal helst ta penicillinen utenom måltidene, d.v.s. helst ikke blande med noe, men det er mye bedre å blande enn å ikke få i dem penicillinen. Du har kanskje fått Apocillin? I så fall tror jeg ikke du skal slite deg ut på å blande det. Det smaker så sterkt, bittert og vondt at det lar seg ikkegjøre å kamuflere smaken. Jeg ville enten gått tilbake til legen og hørt om å få en annen penicillin. Apocillin er visstnok den beste, men hvis du ikke får den i jenta di så er det jo ikke noe poeng, og spytter hun så vet du jo ikke hvor mye hun har fått i seg. Det nytter ikke med sprøyte heller for de klarer å stenge av i svelget. Jeg fikk tips om at det skulle finnes høykonsentrert dråper. Smaken er vel verre, men hvis det er snakk om noen få dråper så går det muligens. Jeg ville nok bedt om resept på en annen type penicillin samt de dråpene, så kunne jeg ha prøvd dråpene først og deretter den andre typen penicillin (som smaker godt). Husker ikke hva den andre het, men den er så god at de gråter her og vil ha mer.
jif baderom Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 ja, sprøyte har vi også fått de to gangene frøkna her har hatt medisin. skikkelig brutalt, men eneste måten å få det ned på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå