Gå til innhold

Feil på resept?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om noen har opplevd å hente en resept for deretter å oppdage at varen du har fått i følge resepten var riktig, men feil i følge hva du faktisk avtale med legen....

Jeg hentet ut resepten og så ikke feilen før jeg kom hjem, apoteket vil ikke ta tilbake varen eller bytte den inn i ny pga. legemiddelloven og legen fraskriver seg skyld selv om jeg faktisk fremdeles har resepten og der står det jo tydelig.....

Surt å tape nesten 500 kr pga at legen skriver feil, er det virkelig jeg som skal belastes- noe som vet gangen i slike saker?

elise 80

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137558069-feil-p%C3%A5-resept/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

ja jeg er helt enig. Legen forteller meg at jeg må ringe produsenten og be de ta tilbake varen, "de pleier å være ganske greie på det området"- så mulig hun har erfaring. Jeg svarte hyggelig at det skulle jeg prøve- men da jeg la til; " hva hvis det ikke går- hva er normal praksis da?" fikk jeg til svar at "det er ikke noen, da vet jeg ikke".

Jeg lot henne slippe med det og har ikke fått tid til å ringe produsenten, tar det på mandag, men om det ikke går kan hun bare glemme at jeg lar det gå med det.

Det utrolige var at sekretæren hennes fortalte meg på telefonen at hun så det stod feil, legen påstod dagen etter at det stod riktig på resepten. Da jeg svarte at jeg faktisk hadde beholdt resepten og at jeg kunne stikke innom en dag- ble det helt stille. Synes definitft at en må ta ansvar når feilen ligger hos en selv, det blir for lett å la andre ta kostnaden- og ikke minst risikoen. Det kunne faktisk vært svært farlig å ta den feil forskrevne resepten -DET har legen heller aldri beklaget.

Utrolig at det går ann.

elise 80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...