Gå til innhold

Ungene påstår at det bor en gammel dame i huset vårt! Spooookey....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutta mine på 2 og 3 år spør meg stadig hvorfor det bor en gammel dame sammen med oss. Jeg har aldri skjønt hva de har ment selv om jeg har prøvd å spørre. Da sier de: "Hun som alltid synger nattasangen". Også sier de at etter at jeg eller mannen min er ferdig med å lese og kommer det en gammel dame og leser for dem!

Jeg har alltid tenkt at dette må være en fantsivenn de har diktet opp, men her en dag hadde jeg besøk av en venninne med sin lille datter på 1,5 år. Gutta mine var i barnehagen, og jenta satt og lekte på gulvet mens vi drakk kaffe. Plutselig peker hun på et punkt på andre siden av rommet og sier: "Se damen!" Venninnen min svarte at det ikke var noen dame der og da ble jenta sint og sa til oss gjentatte ganger "Se damen, se damen!"

What the f*** is going on??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj.. Dette høres skummelt ut! Jeg er usikker på om det finnes folk som går igjen, men hvis det gjør det så overrasker det meg ikke at små barn ser dette lettere enn voksne. Voksne har fått inprentet at det man ikke kan se, det finnes ikke. Barn har ikke slike sperrer. Hvis jeg var deg ville jeg tatt barna på alvor og spurt dem ut om denne damen. Og så funnet ut litt om husets historie. Hvis det faktisk er slik at folk går igjen og at det er en gammel dame i huset deres, så er hun garantert ikke ute etter å skade. Hun høres derimot ganske koselig ut :)

Skrevet

Kanskje det er en oldemor som passer på barna?

Hva med å ta kontakt med en klarsynt?

Skrevet

wow..de sier jo at unger er veldig mottagelig for sånne ting..

jeg synes d er bra at du tar de på alvor jeg da,å at du ikke fnysr av de..sånn mangen hadde kanskje gjordt..

d høres jo ikke ut som hu er slem da..å d er jo bra..så lenge ikke barna er redde for hu så hadde jeg vært letta..

men jeg ville nok tatt kontakt med ei klarsynt ja..

Skrevet

Har hørt om dette før, at barn har "sett" merket at det har vært noen i huset som ingen andre har set. En gutt i bhg kom en dag og sa at han hadde med seg han "navn" i bhg. Vi voksne sa "hæ, hvem er det". Fortalte det til moren og hun fikk gåsehud på hele kroppen, for de hadde vist en mann som bodde i huset sitt, de hadde hatt en klarsynt der for noen år siden for de hadde hørt at noen gikk over gulvet. Men de hadde aldri snakket med barna om det så hun syntes at det var litt ekkelt at guttungen så mannen.

Skrevet

Dette er spennende. Har hatt en klarsynt her som fant en mann som tidligere har eid huset, og min gamle oldemor som gikk å passet på.

Tror vi blei kvitt mannen, for hun sendte han over på den andre siden. Men Oldemor fikk lov å væe igjen her:)

Ta kontakt med en EKTE klarsynt. Ikke en wannabe-koster-mye-penger- person som ikke er klarsynt!

Skrevet

he he he....fikk litt grøssninger da jeg leste dette.

For det samme skjedde med oss da vi flyttet til en leilighet for et par år siden. Leiligheten var ikke så veldig gammel, bygd i 97' og var lys og fin (nypussa). Jeg fikk vite av eieren at det hadde bodd en gammel mann der før oss.

Ca 1 uke etter at vi flyttet inn, satt gutten i stuen og lekte, mens jeg sto og lagde kvelds ute på kjøkkenet. Plutselig ropte gutten (han var 2 år da): mamma, mamma....kom. Jeg løp ut i stuen og spurte hva det var. Gutten gikk bort til den ene enden av sofa og klappet på sete: mannen sitter der. Det er mannen sin plass.

Må si jeg ble litt skremt, for iløpet av den første uken vi bodde der, har jeg ikke hatt besøk eller noe.

Litt spooky.

Skrevet

å guud! jeg tror på det!

for 11 år siden var vi på sommerferie til 3meningene våre i nordnorge. lillebror var da 2 år. han satt på rommet til han minste gutten (som var 3 år). der lekte han, og plutselig så begynte han å snakke med en mann i taket. var visst en mann der som sa hysj til lillebror.

de som eide huset (foreldrene til tremeningene våre) sa at sønnen deres på 3 år også snakket med "mannen i taket". også han andre tremeningen, som var 10 år, hadde snakket med "mannen i taket" da han var yngre, akkurat samme sted. de sa at mannen het harald.

viste seg at harald var farmoren vår sin onkel, og før var det loft over dette soveromme. så han var i taket, der loftet før hadde vært, og han hadde hatt soverom på loftet..

syns det er spennende men også skikkelig ekkelt med slike ting.

nå har jeg fått en ny lillebror, og han er 3 år, og han snakker ofte med "damen i grønt" som visstnok bor i mammas hus, og leker mye med lillebror. lurer på om han bare finner på, eller om det er sant

Skrevet

tante barnet mitt sier at det kommer en mann på rommet hennes å tømmer maling i håret hennes hver kveld. hehe.. barna er jo mer åpne og ser disse tingene lettere enn vi voksne som på en måte kan ha blokkert det fra tidligere alder. vi har selv hatt noen som har gått igjenn i leiligheten vi leide i fjord. det var gamle dører som vi måtte smelle igjenn hardt slik at de satt ordentlig, å plutselig, så gikk døra opp igjenn, flere ganger om dagen. å i tilegg så kom det en å banket på dusjkabinettet når jeg dusjet. jeg husker at en gang ble jeg så redd, at jeg ropte at han måtte ha seg vekk, og la meg være i fred.

jeg synes at mye av dette er spennende jeg altså. å kan merke disse åndene om vi skal kalle dem det. jeg ville tatt kontakt med en klarsynt jeg, som kunne hjulpet denne damen over på den andre siden. ofte er det en slektning som er der for å passe på å ikke klarer og gi slipp og bare gå over til lyset.

høres kanskje ut som en shikkelig messe dette, men slik finnes, det har jeg selv erfart. kan jo bli litt ubehagelig for guttene etterhvert. og for dere voksne også.

men om du skulle ta kontakt med en som kan dette, så forsikre deg om at hu/han ikke tar for mye penger. det er så mange som jukser med slike ting, min kusine hadde en slik dame på besøk, som tok nesten 4000 kr for jobben. min mor, som også er en slik en (klarsynt) gjorde jobben gratis. mange som tror de kan utnytte folk på denne måten, det er stygt gjort. =) lykke til.

Skrevet

Høres veldig ut som om dere har et gjenferd boende hos dere. Og barn er jo mer åpne for slike ting enn det vi er.

Og hun gamle damen virker jo bare superkoselig! Veldig glad i barn virker det som. :-)

Enten kan det være en gammel slektning av dere, ellers er det bare en vilt fremmed.

Jeg tror ikke jeg hadde gjort noe med det om det ikke plager dere nevneverdig.

Jeg fikk renset leiligheten min for en stund tilbake. Jeg hadde ikke mindre enn tre stykker boende hos meg. De tappet meg så innmari for energi, og siden ingen av dem hadde tilknytning til verken meg eller sambo, valgte vi å få dem over på den andre siden. Alt ble bedre for oss etter det... :-)

Skrevet

Kanskje du bår vurdere å ta en husrens. Selv om mye av disse type energiene og da personer som går igjen ikke er noe farlige eller skadelige så skal hun jo ikke være der.

Det kan bli slitsomt etterhvert.

Bare vær snill og ikke si til barna at hun ikke er der og at de bare tuller. Barn har en enorm evne til å merke disse tingene og det er jo helt fantastisk.

PS Jeg vil ikke anbefale disse klarsynte du ser på tv. Ingen som har en sunn fornuft vil si slike ting som Åhh herregud hvordan kan du bo, nei å ne. dette er ikke bra osv. Det skaper oftes bare skremsel. Ta kontakt med noen som har lært dette på en ordentlig måte og som har muligheten til å faktisk gjøre noe med det og ikke bare for show..

Lykke til!

Skrevet

Hmm.. Den knekkinga i dusjkabinettet tror jeg absolutt ikke at du skal ta som tegn på at det spøker. Når varmt vann treffer veggene i dusjen vil det "knekke" i de rett og slett fordi temperaturforandringer fører til forandringer i stoffet (les: når stoffer blir varme så utvider de seg)! Dette vil skje med alle stoffer, og jeg opplever det selv daglig uten at det spøker her.. Og det er også normalt at dørene i gamle hus blir litt mer slarkete i dørhåndtakene og lukkemekanismen (les: fjærene inni døra er ikke lenger like stramme). I tillegg er det en del gjennomtrekk. Kombinasjonen av dette fører til at dører kan åpne seg uforklarlig. Bytt håndtak og tett litt rundt vinduer, osv så skal du nok se at "spøkelsene" forsvinner ;)

Skrevet

Jegg har en historie fra et annet ståsted, nemlig min samboers. da han var liten (0-10 år) bodde de i india. han kjente ingen andre barn der, og lekte med "mennene med turban" hele tide. Foreldrene (misjonærer, hehe), trodde selvsagt ikke på ham, før en dag han skulle bygge med lego, og ble så provosert for han ene mannen med turban bare bygget alt for ham, og da var det ikke gøy lengre. han lp inn til foreldrene, og de sa jaja, sikkert det, gå å lek. den lille gutten nektet, og foreldrene valgte dermed å følge ham inn på rommet igjen. døren var låst fra innsiden. da de fikk brytt den opp, lå alle legoklossene i en femstjerne, helt perfekt utført, midt på gulvet. fra den dagen av, trodde misjonærene på sin lille sønn, og ikke lenge etter flyttet de tilbake til Norge. Han er fast bestemt på dette, og foreldrene forteller velvillig om hendelsen om man spør dem. de er fortsatt misjonærer, men kanskej med et litt bredere livssyn;) Etter samboeren min ble eldree har hatt aldri sett, hørt eller følt noe...

Skrevet

Her i huset både føles og sees det. Jeg føler og datteren min ser, tror sønnen min på 6mnd også ser litt (han prater litt med mannen i døra virker det som).

Jeg vet jeg har en mann i huset som passer på meg og følger med på hva som skjer HELE tiden. Han står for det meste i døra inn til stua så han har oversikt.

Jenta mi liker ikke mannen som ikke kan prate, som er på rommet hennes veldig ofte, og kommer ut i stuen og ber meg eller mannen som passer på oss: Få mannen som ikke kan prate til å gå. Vil ikke ha besøk nå!

Mannen min har blitt dyttet ut av sengen en gang, og jeg blir tilstadig het dyttet på når jeg går rundt i huset. Lik som på fleip "kom igjen", eller en vennelig albu i siden, eller et kammeratslig dytt i ryggen.

Men etter påsken forandret mye seg i huset da vi var på ferie. Heldigvis så leier vi, og skal flytte den 1. Holder ikke ut mer. Det var da mannen ble dyttet ut av senga. Jentungen kom hysterisk ut fra rommet sitt og bønnfalt meg om å flytte. Og jeg gikk i 2 dager å holdt på å bli dyttet over ende og ble prøvd nektet adgang til rom jeg ville inn i. Da havnet vi i samme seng alle 4 i en uke, før jeg tok mot til meg og sa i fra at jeg ikke skjønner hva de vil og at de skremte oss.

Nå har det roet seg, og vi gleder oss til å flytte alle sammen;)

• 2 år senere...
Skrevet

ikke se på det som skummelt, hun passer jo tydeligvis godt på ungene og de er komfortable med det. Kjent sak det at barn er mer åpne enn voksne og ser mer, de har ikke fått printa inn i hodet at det ikke finnes ennå.

Når dere ikke ser det de ser er det jo bare å si sannheten da, at dere ikke ser damen, men at dere tror på at barna ser henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...