Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning og sjangser for tidlig fødsel.

Anbefalte innlegg

Hei. Var på kontroll på sykehuset i dag, pga høyt blodtrykk. 150/100. De sier jeg har tidlig svangerskapsforgiftning, og om blodtrykket sitger mer, må jeg ta medisiner for dette. Det hun også sa, var at de helst ikke vil at barnet skal bli født før uke 34, og at det er veldig liten sjangs for at jeg kommer til å kunne gå helt til termin. Er 31+5 i dag. Noen som har erfaring med dette? Jeg har vel egentlig tenkt at så lenge det bare er blodtrykket så er det vel ingen grunn til at hun skal komme noe før...

Fortsetter under...

Hei:)

Hadde ikke svangerskaps forgiftning selv, men ei veninne av meg hadde også høyt blodtrykk, og tidlig svangerskaps forgiftning.

Hun måtte holde seg unna godis (stakkars hun, er det godis trollet til vanlig;)) og ellers ta det helt med ro.

Men med henne gikk det helt fint, og fikk nydelig og frisk baby 2-3 dager etter termin:)

Lykke til!

Hei! jeghadde tidlig svangerskapsforgiftning i beggynnelsen av uke 30. fikk en liten jente en uke senere. Men jeg hadde en del veskeoppsamling i tilleg til utslag på det meste. Men hele greia er veldig individuell, det beste for barnet er jo å være i magen, så langt det ikke bluir bedre å komme ut! Og da må det bare bli sånn.Det er nok ikke barnet som lider mest. det er kroppen din. og hvis blodtrykk og div andre faktorer spiller inn vil det være best for begge om barnet bare kommer ut! Jeg hadde en kjempefin tid både før og etter forløsningen og er nå gravid med nr 2 knapt ett år etter den første. blir passet godt på hele veien. Jeg tror bare du får slappe av og la kroppen din jobbe best mulig. Hva som skjer kan du ikke kontrollere likevell. Og barnet er svært levedyktig. min jente var knapt kiloet da hun kom, og hun er en skikkelig liten apekatt den dag i dag! Alt er bare topp, så du skal se det sikkert går helt fint med deg også! bare ta det med ro og la kroppen jobbe med sitt!

klem

Takk for svar. Hun holdt seg i magen til uke 32+6, og veide 2040. De er veldig avslappet her på sykehuset, og jeg skjønner jo hvorfor når jeg ser alle de andre små barna. Vi har fått en fin og sterk jente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...