elskerlivet Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Evt har noen noen idèer på andre sanger som passer godt for et kor å synge i en barnedåp??
Musemor med tre søte små Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Kjære Gud jeg har det godt. Takk for alt som jeg har fått. Du er god, du holder av meg. Kjære Gud, gå aldri fra meg. Pass på liten og på stor. Gud bevare far og mor. Tror ikke det fins flere vers. Eller så har du "Jeg folder mine hender små" som jeg syns passer til dåp. Jeg folder mine hender små i takk og bønn til deg. La alle barn i verden få det like godt som jeg. Vern alle med din sterke hånd mot fattigdom og død, og hjelp små barn i alle land så ingen lider nød. La ingen krig og sult og sott få gjøre oss fortred. la alle leve trygt og godt i frihet og i fred.
piano♫ Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Jeg er søvnig, jeg er trett, ren og pen og god og mett. Tøyet la jeg pent i fra meg, vasket meg og gikk og la meg. Under sengen mine sko står i orden begge to.
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 2. Kjære Gud, jeg har det godt. Takk for alt som jeg har fått. Du er god, du holder av meg. Kjære Gud, gå aldri fra meg. Pass på liten og på stor. Gud bevare far og mor. 3. Nå lukker seg mitt øye, Gud Fader i det høye, i varetekt meg ta! Fra synd, fra sorg, fra fare din engel meg bevare, som ledet har min fot i dag. 4. Jeg folder mine hender små i takk og bønn til deg. La alle barn i verden få det like godt som jeg. La ingen krig og sult og sott få gjøre oss fortred. La alle leve trygt og godt i frihet og i fred. 5. Den dag du gav oss, er til ende, og mørket faller på ditt bud. Du lot oss dagens krefter kjenne, gi nå oss nattens fred, o Gud! Takk at din kirke aldri sover! Mens jorden ruller uten stans, ditt folk i vekselsang deg lover for nattens ro og dagens glans.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Den første song eg høyra fekk va mor sin song ved vogga. Dei mjuke ord til hjarte gjekk dei kunne gråten stogga Dei sulla meg så inderlig så mjukt og stilt te sova dei synte meg en fager veg opp fra vår vesle stova Den vegen ser eg enno titt når eg fær auga kvila der stend ein engel smilar blidt som berre ei kan smila Så kommer det et vers som jeg ikke husker, men noe om at sangen lyder fra graven eller noe slikt. det aller siste verset lyder slik: Den songen var om jesus krist vår frelser og forsonar den syng ho mor det veit eg visst blant himmelens millionar Dette siste verset er visst lite kjent trur jeg. Er veldig sjelden jeg har hørt det. Er en nydelig sang i dåp syns jeg!
piano♫ Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Og når eg sliten trøytnar av i strid mot alt som veilar, eg høyrer stilt frå mor si grav den song som allting heilar (det som mangla)
MammaTil2 Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 4. verset er slik: Og når eg sliten trøytnar av i strid mot alt som veilar eg høyrer stilt frå mor si grav den song som allting heilar Det siste har jeg aldri sett før, og jeg har sangbøker helt fra 1940-tallet og frem til i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå