Gå til innhold

min sønn er 6 mnd og storebror i desember :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg er i omtrent samme situasjon. Har en sønn på 7,5 måned. Og hvis alt går som det skal blir han storebror i desember en gang. Har gått på cerazette piller, fullammet og ikke fått tilbake mens etter fødsel så vet ikke hvor langt jeg er på vei enda. Skal på UL om 2 uker, men legen trodde jeg var ca 7 uker nå. Dette var absolutt ikke planlagt, så jeg sliter litt med å venne meg til tanken på to såå tette.

Hvor stor aldersforskjell har du på de andre barna dine?

hei :) hun eldste ble 9 i januar mellomste hun er 5 og minste mann er 6,5 nå :) legen tror jeg oxo er 7 uker på vei. skal på tidlig ul på mandagen :) finner vell ut da om dette stemmer. jeg har full ammet helt til nå. og han er et skikkelig mat vrak. ammer 3 ganger om natten enda. så jeg var ikke helt forberedt nei.... selv om vi planla 2 tette. jentene er fra et tidligere forhold og etter minste mann fant vi ut at vi skulle ta det som det kom :) og det kom kjapt ja:) tror det blir tungt i begynnelsen. men at det blir kjempe kos og at de får et spesiellt forhold til hverandre :) synes det er litt tungt nå jeg for jeg er skikkelig kvalm og uvel hele tiden, men med ingefær kapsler som e skal kjøpe i i morra. så forsvinner vell den snart :)

det blir nok tungt og slitsomt i begynnelsen ja, men som du sier.. jeg tror de kommer til å få mye glede av hverandre når de er så tett i alder!

vi har akkurat fått kuttet ut nattammingen heldigvis! nå sover han hele natten igjennom og det er så godt :)

var du kvalm i de andre svangerskapene også? jeg er egentlig ikke så veldig kvalm, det kommer i bølger av og til. men jeg er så usannsynlig trøtt hele tiden ..

håper ingefæren hjelper da :)

håper jeg oxo får kuttet ut nattammingen før neste fødsel. hadde trengt en hel natts søvn :) var ikke kvalm med den første, den andre ble jeg dårlig og kvalm av gatekjøkken mat... pølser og sånn. men på lille mann var jeg like kvalm som jeg er nå. om det er fordi det er en gutt dette oxo vet jeg ikke.... :) det gjenstår jo bare å se:) trøtt er jeg oxo :) det kjennes vell ekstra siden man har så små i huset hele tiden som krever sitt :) har mest lyst til å bo sette meg i senga :) hvis du blir kvalm så hjelper ingefærkapslene :) det var redningen min sist :) jeg kjøpte de på apoteket. hvor i norges land bor du?

Hei. Hvis alt går bra så venter jeg i slutten av desember, muligens januar. Har ei på 7 mnd, så det blir vel ca 15-16 mnd mellom. Fullammer nesten enda, så har hatt litt uregelmessig mens, så litt usikker på hvor langt jeg er på vei. Litt i ammetåka også, så husker ikke helt siste mens:) Litt blandede følelser selv om det var planlagt, men hadde aldri trodd det skulle gå så fort.

Annonse

Hei

Jeg fikk nummer to og tre med 15 mnd mellomrom. Da var eldstemann 3 år og 6 mnd. :-) Gikk kjempe-fint og ville ikke gjort det annerledes. De to minste er kjempevenner og har stoooor omsorg for hverandre. Lykke til!!

Hei igjen. Det er jeg som har skrevet:Hei

Jeg fikk nummer to og tre med 15 mnd mellomrom. Da var eldstemann 3 år og 6 mnd. :-) Gikk kjempe-fint og ville ikke gjort det annerledes. De to minste er kjempevenner og har stoooor omsorg for hverandre. Lykke til!!

Ville bare føye til at jeg ble også gravid til tross for fullamming også på nettene. Brukte ikke noe prevansjon men hadde lite sex i perioden. Jeg ammet nummer to til jeg var nesten åtte mnd på vei. Kuttet da og hadde en mnd stopp til baby kom. GIkk helt fint og nummer to husket ikke at hun hadde blitt ammet. Var veldig åpen om at barna fikk lov til å være sammen med babyen og tror det var veldig lurt. SLik at det ikke ble noe sjalusi...

Godt å høre at noen har positive erfaringer rundt det å få to så tette. Jeg har tenkt litt på sjalusi mellom de, og må nok gjøre som deg; være åpen og la lillegutt få delta i det meste.

Hvordan gjorde du det med vogner osv? Hadde du tvillingvogn?

det gikk utrolig greit å kutte ut nattamming hos oss, mye lettere enn jeg hadde trodd. så håper det går greit hos dere også da :) føler meg som et nytt menneske bare fordi jeg får sove hele natta!

sant nok, trøttheten kjennes vel kanskje ekstra fordi man har en liten en i huset.. og det blir vel ikke noe bedre når det blir to så små:P hehe..

så du var kvalm da du ventet gutt sist? lurer så på om det egentlig har noen sammenheng med kjønn og kvalme.. alle sier jo . at man venter jente hvis man er veldig kvalm. men jeg var ganske mye kvalm sist, og fikk jo gutt. nå er jeg nesten ikke kvalm i det hele tatt, iallfall ikke sammenlignet med sist gang.

jeg bor like utenfor Hamar.. ca 12 mil fra oslo. Hvor bor du da?

og har du fått handlet ingefærkapsler i dag? ;)

tror ikke det har noe sammenheng om det er gutt eller jente sånn... jeg har en far på de to første og disse to er med en.. så jeg tror det må være noe hormonelt. jeg kommer opprinnelig fra Oslo. men flyttet til nordnorge i 97. bor i Meløy kommune på en plass som heter Reipå. det ligger 12 mil sør for Bodø :) og nei :( ingefærkapslene ble avglemt i dag, så det er det første jeg skal til innkjøp av i morra :) må vell vurdere og gå til innkjøp av tvilling vogn eller sete til og montere på basson vogna som jeg har.... i allefall som en begynelse. :)

ja, kanskje det er hormonelt. Når du sier det nå, tror jeg jordmora mi nevnte at barnefaren kan ha noe å si på hvordan svangerskapet blir.

du har virkelig flytta til andre siden av landet du da?! trives der eller?

driver og titter litt på nettet etter tvillingvogn nå jeg... man har behov for det, tror du ikke? hvor lenge bruker man egentlig vogn? sikkert individuelt, men vil jo tro at sønnen min vil bruke vogn en stund til..!?

har tenkt å ha ei tvillingvogn, en sportsvogn til lillegutt og en bagvogn til babyen.. er det unødvendig kanskje??

Annonse

trives kjempe godt:) bor på svigers sin gård :) bortimot 50 kuer og to fjordinger. kaniner, katter og 2 hunder :) ser veldig frem til og få begynne med hestene igjen :) tror det er behov for tvillingvogn eller en sånn mann setter over kombivogn.. det er vell egentlig et must hvist man skal ha de begge med samtidig :) jeg har brukt vogn til mine bra lenge :) så e tror i allefall at jeg blir til å sjekke på nettet etter en brukt en... blir litt mye kostnader. si nå ifra hvis du kommer over et bra nett sted hvor de selger vogner :)

Kjempeherlig å bo på gård da! tror det er sunt for å barn å vokse opp rundt dyr og jeg da :) vi har hund, og lillegutt har allerede stor glede av hunden!

jeg har sitti og titta litt på nettet etter tvillingvogner, det er en del å få kjøpt brukt på finn.no iallfall.. så du kan jo titte der :)

har du vært på ul ja? så koselig :) var sikkert herlig å se? jeg skal på UL om en uke, så da får vi se hvor langt i løypa jeg er!

er kvalmen bedre eller? her har kvalmen slått til for fullt :( ikke så veldig gøy med lillegutt som står opp rundt 06 hver morgen og er som en liten turbo rundt i stua! hehe..

det var kjempe herlig. den er jo veldig liten enda, men vi så nå hjertet som slo og alt så fint ut :) glad for at foreløpig termin er den 10 for min ene datter er jo født på julaften og det holder liksom :) kvalmen er bedre. jeg annbefaler deg på det sterkeste og gå til innkjøp av ingefærkapsler. de jeg har kjøpt og som jordmoren sier jeg trygt kan bruke heter Weifa Complete.... orange pakke med ingefærkapsler med peppermynteolje de svelges hele med vann :) koster litt i underkant av 80 kr for 60 kapsler. verdt og prøve istedenfor og gå rundt og være kvalm hele tiden. min lille måtte på legevakta i går kveld. med krupp lignende hoste. så her er det feber og efedrin hostesaft som som går på rundgang... det er da litt greit og være i litt bedre form enn jeg har vært :) du får kjøpt de på apoteket :) hvor langt tror du at du er på vei? ca det samme som meg? :) gled deg sier nå bare jeg... blir like fasinert for hver unge jeg har fått:) det er nå et lite mirakel uansett :)

Du har en datter som er født på julaften ja? hehe, da skjønner jeg det er greit å få termin så tidlig som mulig.. blir jo antageligvis før julaften om du skulle gå over også da! Jeg har tenkt litt på akkurat det der, tenk om det blir fødsel på julaften? stakkars lille gutten min, som må feire jul uten mamman sin:(

men huff, stakkars gutten din da som måtte på legevakta. Går det bra med han i dag da? det er så vondt når de små blir syke, man føler seg så hjelpesløs synes jeg:(

Jeg tror jeg er ca like langt på vei som deg ja. Har forsøkt å tenke og regne litt, og har kommet frem til termin 12. desember. Så får vi se om ultralyden er enig eller uenig!

det er veldig godt å høre at du gleder deg like mye for hvert barn. jeg er så redd for at jeg ikke skal ha nok kjærlighet til den lille som kommer. At jeg ikke skal synes han/hun er like spesiell som sønnen min, at jeg forskjellsbehandler osv.

det er ikke enkelt og være borte fra dem :( i allefall ikke på sånne dager. min elste var 3 år og 10 mnd og det var tungt og ikke være der i lamme henne. jeg kan love deg en ting kjære deg :) og det er at i løpet av svangerskapet... etter de første sparkene og det første møtet etter fødselen... da vet du at det i løpet av graviditeten har vokst en kjærlighet så stor at det er nok til dem begge. jentene mine lurte veldig på dette mens jeg gikk gravid med minste mann... om jeg kom til å slutte å være glad i dem... om den kjærligheten som jeg hadde for dem skulle deles på? kunne ikke si annet til dem at mens babyen er i magen så vokser det oxo kjærlighet, så når babyen kommer så er det blitt like mye til dem alle sammen... det er ingen forskjellsbehandling på den fronten. det som er litt lett og gjøre og som kanskje ikke er så bra er at nå din sønn og min yngste er at de blir veldig fort stor... så jeg tror at det er viktig når den nye kommer og ta seg tid, bare du og han, sånn som det var før. ser at det er noe alle mine trenger innimellom. de kan være så forskjellig som natt og dag. men i dine øyne vil de begge være spesielle :) blir spennende og se når du får termin. :) :)

fikk nesten tårer i øynene jeg nå, kjempefint skrevet:) veldig godt å lese det, får liksom troa på at jeg finner den kjærligheten jeg også :)

men har tenkt på det du sier, om at de små guttene våre plutselig blir veldig store. er nok viktig å ta seg tid til å være alene sammen med dem også, sånn at de kan være de små guttene våre litt til ;) det jeg tenker mest på er at han er såpass liten at jeg ikke får forklart han hva som skal skje, og hvorfor det plutselig kommer en liten en som tar mye av oppmerksomheten min.. tror du de forstår eller blir det vanskelig?

blir spennende å se når jeg får termin ja.. synes det er leeeenge å vente til tirsdag! begynner å få litt kalde føtter ang hele svangerskapet, så trenger å se en liten spire for å forstå at det vokser noe inni meg..

:) jeg tror de er så små enda, så de skjønner ikke at det har kommet en annen som de skal dele plassen med. så jeg tror det blir en liten overgang så har de vendt seg med tanken :) vi får nå håpe det i allefall :) det er litt godt og snakke med en person som er i samme båt som en selv.:) kjenner litt den følelsen kalde føtter... men det blir bedre når du ser på ul :) den lille :) det hjalp i allefall meg :) det som er hovedsaken er å ikke glemme at de er små :) og behandle dem etter den alderen de er og ikke forvente seg for mye av dem :) jeg merker dette veldig her heime hos oss.. for det er lett og gi henne på 9 litt for mye annsvar. men man lærer av sine feil :) gleder meg på dine vegne jeg nå :) fikk faktisk brev fra sykehuset i går om time til ordinær ul i uke 17 den 26 juni :) så det er neste dato som jeg har satt opp :) skal til jordmora den 25 mai :) da er jeg i uke 11 og er jeg like heldig som sist så får jeg høre hjerte lyden til den lille da:) ønsker deg lykke til på tirsdagen :) hadde vert kjempe artig hvis du hadde fått termin samme dag som meg :) kjempe koselig og få bli kjent med deg:)

vi får håpe det blir som du sier, en liten overgang også går ting seg til :) det er veldig godt å snakke med en person som er i samme båt ja, veldig godt å lufte tanker og følelser rundt dette!

kan tenke meg det er fort gjort å glemme at de små er små ja, og gi litt for mye ansvar, forvente for mye.

oj, time til ordinær ul allerede? så moro da:) føler liksom at man er gravid på ordentlig da!! hehe.. 26. juni.. det er jo ikke så lenge til da, tida går fort dit! fikk du høre hjertelyd i uke 11 sist? jeg var hos jordmor i uke 14 sist, men hun nektet å lytte i tilfelle hun ikke fant den så jeg skulle bli bekymret. heldig du da :)

takk for lykkeønskninger, skal gi tilbakemelding om termin osv! blir spennende dette altså. kanskje vi får termin på samme dag :)

veldig koselig å bli kjent med deg også!! virkelig :)

men forresten, var det innvendig eller utvendig ul du fikk?

hei :) denne ul så var det innvendig. de gjør når de anntar at du ikke er så langt på vei. Jordmora kjente på hvor høyt livmora lå i uke 11 sist og sa at vi kunne forsøke og høre siden hun synes den var kommet høyt. men hun utrykte oxo at jeg ikke måtte bli redd hvis vi ikke hørte noe. men hjerte lyden hørte vi med en gang :) hvis vi ikke snakkes noe mer før helgen så får du ha en strålende helg :) her i nord er det sol og varmt :) 24 grader i går. men lille Abel er syk med feber så det har vært inne for min del. håper han blir bedre til helgen for da skal vi i komfirmasjon :)

da får jeg vel forberede meg på innvendig ul jeg også da :)

så snill jordmor du har da.. hehe... min var veldig streng på det der, hun ville absolutt ikke lytte. enda jeg sa jo at jeg var klar over at det var tidlig og at vi kanskje ikke kom til å finne noe hjertelyd. nå er det ny jordmor på helsestasjonen, så blir spennende å se hvor streng hun er!

24 grader?? litt misunnelig nå kjenner jeg.. her er det 9 grader og regn. vært sånn de siste 3 dagene. men vi hadde fint vær en ukes tid før det igjen da.

huff, håper lille Abel blir fort frisk da. det er så kjedelig når de små er syke!! så får dere ha en kjempefin helg og en koselig konfirmasjon:)

jeg skal bare gå og telle ned timer til tirsdag jeg ;) hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...