Gå til innhold

Kvalme- Hva hjelper?

Ellebettemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i slutten av november. Jeg har begynt å bli litt kvalm nå. Hva synes dere hjelper best mot det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jg vet at noen syntes det hjelper m sjøsyke bånd som fås på apoteket:)eller så blander du deg en mugge m eplejuice og farris...d skal hjelpe:)lykke til:)

Skrevet

Hei.

Jeg var kvalm (kastet opp dag og natt) fra uke 8 til 14. Prøvde masse forskjellig, men måtte bare ta tiden til hjelp. Jeg prøvde bl annet ingefær tabl,postafen reisesyketabl, fikk afipran kvalmestillende av lege og akkupunktur. Vet det er helt for j og man har bare lyst til å forsvinne, men av egen erfaring må man rett og slett vente til det går over. Postafen var det som hadde størst virkning for min egen del, afipran gjorde at jeg ikke kastet opp og beholdt næring, men fy f hvor kvalm jeg var. Eplejuice og farris hjelper desverre ikke på kvalmen, men gir deg de næringsstoffene du trenger, blir man dehydrert kan man oppleve å bli enda mer kvalm. Et tips er å spise lite og ofte og drikk vann. Masse lykke til, du kan trøste deg med at før eller siden går det over";)

Skrevet

Ingefær te og ingefær kapsler!!

Teen smaker litt rart,så anbefaler kapslene =)

Skrevet

Får nesten litt dårlig samvittighet for å spørre om råd mot kvalme, når jeg fint greier å jobbe for tida (litt verre kvalme om morgenen, men ellers ligger det stort sett og murrer nok til at man kjenner ubehag deler av dagen). Jeg ser det er andre som har mye verre problemer enn meg.

Drikker et glass cola av og til, og har begynt å drikke en del eplejuice til lunsjen (sist gang jeg var gravid hadde jeg mest lyst på appelsinjuice).

Skrevet

Heihei.

Jeg har vært meget heldig, hadde bare en uke (uke 8) hvor jeg var kvalm hele døgnet og etter det har jeg bare fått litt sånn kvalmebølger som har gått fort over.

Men det som hjalp på meg var å drikke melk(!) og legge meg i sengen med vinduet oppe slik at jeg fikk frisk luft i ansiktet. Litt kaldt ,em utrolig deilig da jeg våknet å kvalmen omtrent var borte.

Om ikke så anbefales dø cola og tørre salte kjeks. Gjør underverker.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...