Gå til innhold

Ville dere valgt Thuja Brabant eller Thuja Smaragd som hekk mot naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært borti disse før. Har dere noen anbefalinger?Postive og negative sider ved de?

Gjest irismor
Skrevet

Smaragd er det den som er kjegle formet? Velg den som vokser best og blir tettest. Fin støyskjerm, grønn hele året og husk å trimme de slik at de ikke blir så pjuskete.

Skrevet

ja, det er den tror jeg. Men Brabant vokser fortere veit jeg... Noen andre som har peiling/erfaring?

Skrevet

Ville ikke valgt tuja i det hele tatt. Hva med barlind?

Skrevet

Ville helt klart valgt brabant av de to. For den vokser raskere og min erfaring er at den blir penere som hekk.

Når røttene har fått satt seg godt i jorden, så trim den flere ganger i sesongen, så blir den tett og fin helt nede også:-)

Skrevet

Vet dere hva disse koster og hvor store de er da??Vil også ha hekk!

Skrevet

Som regel er de på tilbud på Plantasjen og andre utsalg fra 49,- stk. Da er de ofte mellom 80 og 120 høye og kraftige så de vokser hurtig:-)

Skrevet

Tusen takk for svar :) De har tilbud på Brabant på Plantasjen nå til kr. 59,90. Smaragd er mye dyrere.... Det blir Brabant på oss :)

Skrevet

Ingen av dem, ettersom de må dekkes til på vinteren for å ikke bli brune når våren kommer. Ville gått for hekk med bladbusker.

Skrevet

Holmstrup thujan er finest, og mye mer hardfør enn smaragd og trenger ikke og klippes før den når høyden. Brabant er fin hvis du vil klippe hekken men er ellers litt bustete. Du må som regel på et ordentlig hagesenter for å få tak i den, ikke plantasjen o.l.

Skrevet

Eg har smaragd:) Det er ein fin, tett hekk, men det tar nokre år før den veks skikkelig. Den andre typen kjenner eg ikkje til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...