Gå til innhold

Hørte hjerterytmen for første gang i dag:) og kjenner liv:)

Anbefalte innlegg

Jeg dro innom jordmor i dag tidlig for å spørre henne om noe. Og så fikk jeg høre hjerterytmen til babisen min for første gang:) er 11+1 i dag. Det var stort! Gråt nesten:)

Men er det noen som kjenner noe liv? Jeg hadde flere kynnere i går, og jeg kjente den lille:) Det var første gang i går, og det var så lettende:) Forje gang (med min første) kjente jeg han i uke 15. Og det err jo tidlig til 1.gangs å være. Jeg føler meg så heldig!!!:)

Fortsetter under...

Annonse

Er det vanlig å kjenne liv så tidlig? Jeg leste i ei bok at det ikke var vanlig å kjenne noe liv før i ca uke 20 ved første gangs graviditet. Synes det hørtes litt sent ut jeg da....men hva vet vel jeg. Er 12+2 i dag . Hvordan kjennes det ut første gang man kjenner liv? Noen sier det bare føles som litt luft i magen...stemmer det?

Hei, jeg er 12+1 idag og kjente absolutt helt sikkert liv igår etter eg la meg...Har flere opplevelser de 2 siste ukene hvor jeg har tenkt "kan det være, hmm"? Men igår var jeg helt sikker, ingen tvil. Jeg vet ikke hva som er vanlig, men i mine to første svangerskap har jeg kjent liv mellom uke 14-16...

Står foresten på min side denne uken at noen kan kjenne liv allerede nå, tror de fleste kjenner liv før uke 20 om ikke morkaka ligger foran. Men trenger jo ikke være no galt om man ikke gjør det.

Min jordmor sa at det var stor forskjell fra dame til dame. Kjente liv med min første i uke 15-16. Men nå i uke 11. Vi som er flergangsfødende "vet" hva vi skal kjenne etter. Ja det kan føles som luftbobler i magen (nederst). Men hvis noen har prøvd å ta en akvariefisk i hånden, så kjennes det helt likt det.:) Kjenner litt dytting nå, spesielt når jeg får kynnere. Men da blir jo plassen mindre for den lille.

Det er kjempespennende fremover:) Gleder meg veldig til å se d utenpå magen.

Annonse

jeg tror jeg har kynnere noen ganger, som jeg har kjent altså. kjenner ikke at magen blir stram, for har ikke store magen, er bare såvidt den er over skambenet, men tror jeg kjenner det er små sammentrekninger der.. vanskelig å forklare det.. tror og jeg har såvidt kjent liv.. som et lite dytt på innsiden av livmoren! men er ikke sikker, har aldri følt det før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...