Gå til innhold

Hmmm, skal ha lunsj-gjester i morgen jeg.....

Anbefalte innlegg

Og så har jeg sånn innmari prestasjonsangst:o)

For da jeg spiste lunsj med de sist, så var det en oppdekning ut av en annen verden......

Og siden kjøkken ikke er min store hobby......(hva har man vel menn til?)

Så kjenner jeg på prestasjonsangsten...

Men jeg skal nok få de mette i magene sine......Noen som har forslag til en lunsjoppdekning?????

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg hvor du bor i landet, men jeg hadde tatt en tur på Club Macaroni og kjøpt med litt ravioli og pasta penne. to-tre foccacina og tatt turen innom en grønnsakshandel og kjøpt masse deilige salater og et par forskjellige meloner (honning og vannmelon, kanskje også slått til med en mango)

Lag en deilig salat med sukkererter, agurk, avokado i terninger, tomat, spinat, ruccola, romanosalat og litt vårløk. For det estetiske pleier jeg å blande inn litt mozarella i biter og kanskje litt fetaost.

Lag en deilig dressing av oljen til fetaosten og litt fransk dressing (fåes i pulverform ved dressinghyllen) en liten skje med pesto. Rør sammen pasta, salat og dressing.

Server pastasalat med foccacina ved siden av (gjerne oppvarmet) til hovedrett og ferdig skåret frukt til dessert! om du virkelig skal toppe desserten kan du kjøpe Kesam med vanilje på butikken og ha ved siden av. Det smaker fantastisk!

Nå som været er såååå nydelig så er det enkelt og godt med lett-mat og noe friskt ved siden av.

Kos deg med damene til lunsj, uansett hva du serverer. Jeg skulle ønske jeg var der selv..

Slapp av da!!!

Noen har mat som hobby, andre har ikke det. Enkelt og greit:-)

Ooost og brødskive er namnam:-)

Ikke stresse, får ikke lov, men om du gidder så kan du gjerne få klippe hår:-) Det er du best på:-)

Annonse

Synes det er veldig greit med bare rundstykker og pålegg, jeg. Da kan alle forsyne seg med det de liker best, og ikke noe stress for deg. Legg det litt pent på et fat (som du kan gjøre klart og dekke til med plast i kjøleskapet før de kommer), ha på litt grønt (oppskjært tomat, paprika og agurk), og noe godt å drikke til (kaffe, te, juice, vann eller mineralvann). Kjøp enten halvstekte rundstykker eller halvstekt brød hvis du ikke baker selv. Det får det til å bli litt mer enn en vanlig "lunsj".

Frukt er godt å ha ved siden av; druer, melon, jordbær. Nam, nam!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...