Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi skal på ferie under nesespray perioden og jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med medisinen når jeg reiser og når vi er kommet frem. Den skal jo ikke bli over 25 grader. Er jo greit når jeg kommer frem siden det er et kjøleskap på rommet. Men hva gjør jeg når vi skal ut å spise på kveldene da f.eks? Da må jo jeg ta den med... Og tror dere den bare kan fraktes i kofferten?

Noen som har noe erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i syden når jeg skal begynne å spraye. Jeg fikk et eget skriv fra sykehuset om medisinen i forhold til sikkerhetskontrollen og tollen. Jeg tenkte jeg skulle ta med meg en liten kjøleboks (som en matboks) som jeg kan ha sprayen i når jeg er ute. Det hender at bagasjen kan bli borte, så det er kanskje greit å ha sprayen i håndbagasjen. Jeg drar 16 mai og er borte en uke. Skal du dra seinere, skal jeg komme tilbake med mine erfaringer pooa.

Skrevet

Oki, nei vi drar 4.mai vi.. Jeg har også fått et sånt brev. Ja, så må nok ha den i håndbagasjen. Men hvor får en tak i en sånn kjøleboks da? Finnes det sånne små? Høres ikke dumt ut det da..

Takk for råd!!

Skrevet

Jeg har sett matboks med kjøleelementer i en sportsbutikk en gang. Tror det var G-sport.

Skrevet

Man bør aldri ta viktige medisiner i innsjekkingsbagasje - for om den forsvinner eller blir forsinket så har man et problem :-( Du bør ta den med i håndbagasjen, og den er langt under 100ml - så det er ikke nødvendig å ta med papirer el.l. Ta den bare med i den gjennomsiktige plastposen som skal inneholde alle væsker gjennom sikkerhetskontrollen.

Er du sikker på at det blir problemer med timingen? Hvor ofte skal du ta sprayen? Jeg skulle ta den to ganger om dagen, en morgen og en kveld, og for meg har det ikke vært veldig nøye mhp tidspunktet. Jeg har prøve å ta den ca hver 12.time, men om det blir en time før eller senere så har det gått helt fint. Kanskje du kan ta sprayen før du går ut? Eller etter at du kommer tilbake?

I tillegg er en liten kjølebag lurt, i alle fall hvis du skal til et sted der man kan regne med at det blir mer enn 25 grader. Jeg sprayet på ferie i mars, og det gikk fint pga at temperaturen her og på flyet var under grensa, og på hotellet hadde jeg den i kjøleskap. Mellom hotellet og flyplassen reiste jeg på tidspunkter og med transportmidler der det også gikk greit mhp temperatur.

Ha en flott ferie!

Skrevet

Nei, det er sant. Må ha det i håndbagasjen ja.. Vet ikke egentlig hvor strengt det er mht. tidspunkt jeg. På skrivet fra sykehuset står det at den skal taes kl 08 og kl 20, men det går sikkert greit om jeg utsetter det en time..

Men jeg tror uansett jeg skal ta med en kjølebag ja.. Jeg kan nok regne med at det blir over 25 grader, så da vil jeg være sikret med å ha med en sånn..

Til og fra hotellet blir på kvelden så da regner jeg med det går bra..

Takk for gode råd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...