Gå til innhold

Da er OTH'en min straks på vei fra USA... :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Kjøpte den i plum, synes den var veldig fin, og litt uvanlig.. Så har eg kjøpt brun bag på finn.no :)

Eg bestillte den fra en forhandler, synes det virket tryggest, så den er helt ny! Frakter den med JetCarrier, har du erfaringer med de? Virket veldig greit da.. De hadde hvertfall motatt vognen, så den er ikkje langt unna.. Bestillte flyfrakt, hadde ikke tålmodighet til å vente på båt :-)

Annonse

Ja , jeg har brukt JetCarrier :-) Det går en del fortere med fly, og så får du den rett i posten da. Men det koster vel en del ekstra..? Jeg har sendt mine på båt jeg :-)

Et tips er å kjøpe med ekstrautstyr som regntrekk, bumperbar osv hvis den forhandleren har det. Det er jo også mye billigere der, og frakten blir ikke særlig mye dyrere.

Fin farge! Venter jente, så har også tenkt endel på den. Eller om jeg tar en mer "standard" farge, og heller velger en sprek bag. :-)

Er det eksakt samme vogn som selges i Europa, f.eks på babyjungle? Med mulighet til å sette på bumperbar bl.a.?

Såvidt jeg kunne se, var det ikke regntrekk med denne vogna, stemmer det? (er jo bare å kjøpe utenom, men har jo litt å si for pris. Men du er jo LANGT under det vanlige uansett.

Ok, hadde regnet med at det kom litt ekstra, men det står at pakken veier 14 kg, og at 15 kg koster 710 kr inkl fortolling, og at prisen gjelder frem til mitt lokale postkontor?

Men 1500-2000 blir vel inkludert momsen for varen også da?

Annonse

Innførsel av varer med vareverdi fra og med 200 kroner må fortolles. Da må du betale merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. Kjøper du for eksempel en CD til 210 kroner og det koster 40 kroner i porto må du betale 63 kroner i merverdiavgift. Barnevogner er tollfritt, så da betaler man kun moms :-)

Sånn, da var vogna mi på vei i posten :-) Fikk faktura fra JetCarrier i dag, og frakt, toll og mva på vognen kom på rundt 1900, så da blir det ca 3700 for vognen totalt, så uansett så var det en bra deal :-)

Kunne sendt den med båt, men begynte å få litt dårlig tid, så eg tok ikkje sjansen, det hadde nok blitt billigere!

Nå gleder eg meg til å få den i hus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...