Gå til innhold

Mannen min bare gruer seg til bryllupsdagen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga av talen og fordi han ikke liker for mye oppmerksomhet. Kanskje jeg bare skal la ha slippe aa holde tale???

Og hva med dere? Skal dere holde tale/lage sang e.l.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Vet du, e syns ikke at det skal være noe tvang til å holde tale.. er ikke det som betyr noe på den dagen:) du vet hva han føler for deg,la han slippe:) da blir nok dagen hans hundre ganger bedre=) E tenkte e skulle ha begge deler e hehe;)

Skrevet

samboern min også grudde seg til bryllupsdagen, men etter at jeg sa at han slipper å holde tale så ble han kjempe glad..kanskje han lager en sang det vet jeg ennå ikke :)

synes ikke vi damer skal tvinge mennene våre til å holde tale når de overhode ikke har lyst!

jeg skal kanskje finne en sang på nett, for jeg skal IKKE holde tale..!!

Skrevet

Jeg er veldig enig i det dere sier og det er derfor jeg vurderer aa la han slippe. Jeg synes bare hadde vaert saa hyggelig om han sa noen soete ord til meg. Det er DET jeg ville husket fra dagen. Men det er tross alt mye hyggeligere om han kunne gledet seg til dagen sammen med meg, og slappet mer av.

Skrevet

Jegror ikke vi skal holde tale for hværandre jeg,for jeg liker ikke å stå å snakke i store forsammlinger. han vet jo jeg elsker han så jeg syns d skal være litt valgfritt jeg:) er ikke meningen at man skal gruve seg til en slik dag:)

Skrevet

Verken jeg eller kjære liker å snakke i forsamlinger, og det å skulle holde tale ville ødeagt dagen for oss begge..! Samtidig kunne vi begge tenkt oss å høre hva den andre vil si.. Løsningen blir derfor å skrive det pent ned til hverandre i form av et brev eller kort (vi blir å legge litt arbeid i utførelsen). Under middagen vil vi reise oss og overrekke disse til hverandre (gjerne med 2 ord om takk for denne dagen eller noe).

Kommer til å ta de frem og lese enten om kvelden etter vi har trekt oss tilbake, eller eventuelt morgenen etterpå.

Var i et bryllup der dette ble gjort, og syns det var en fin måte å gjøre det på når ingen vil tale =)

Skrevet

Mannen min eer heller ingen taler og han gjorde noe veldig hyggelig.

Under midddagen gav han Dj`en et tegn, tittet på meg og sa : denne er til deg. Og der kom sangen vår!!

Når sangen var ferdig fikk jeg 3 langstilkede roser og et langt kyss. Holdt i bøtter og spann for meg.

Skrevet

Mannen min skal holde tale - og jeg tror han gleder seg. Ikke fordi han er så glad i å snakke foran forsamlinger, men fordi han har lyst til å uttrykke seg. Har sagt til han at han ikke trenger si så mye - at hvis han vil så holder det at han gir en takk til alle sammen, og meg, og utbringer en skål, men han insisterer på å holde en ordentlig tale. Jeg skal og ha en liten tale.Du kan jo forresten si det sammen til din tilkommende, at det holder om han gir en takk til alle sammen som har kommet, og deg, og utbringer en skål. Noen få, velvalgte ord er nok.

Skrevet

Enig med de over her, om han gruer så fælt la han slippe.

Uff, kjenner følelsen. Er overhode ingen taler selv, men har veldig lyst til å si noen ord, så jeg har begynt å forberede meg nå. Tror ikke jeg kommer til å bestemme meg før dagen er der; er redd det bare blir sipping fra første ord, men jeg skal prøve!!

Jeg har sagt at det ikke er noe taletvang for han, men han vil så han kommer til å si noen ord. ..kommer vel til å bli like mye sipping da, huff!

Skrevet

Min mening er den at den som ikke ønsker å holde tale i et bryllup, ikke trenger å gjøre det. Men det går selvsagt an å ta seg sammen litt, kun si noen få ord, forberede seg godt. MEN hvis dette ødelegger noe av gleden med dagen og han faktisk gruer seg til sitt eget bryllup, bør ha få slippe synes jeg.

Hadde litt samme problemstilling i forhold til min far. Han ønsket ikke å holde tale, mamma mente han måtte og jeg synes ikke han burde tenke på det. Ville da ikke at han skulle gå å grue seg til sin datters bryllup..... MEN. Her om dagen sa mamma at han hadde fått hjelp av en venn til å skrive en tale. Hadde øvd nesten hver kveld i mange mnd nå (siden januar!!!), og at faktisk gledet seg til å holde den. Helt utrolig! Ikke det at han er en raring - hehe - men ikke typen til å tale i store forsamlinger. Tar ikke mange minuttene det han skal si, men blir rørt bare jeg tenker på det.... :-)

Vi skal holde tale begge to. Mannen min er den fødte taler, så ikke noe problem for han. Litt verre med meg, aldri holdt tale før, men vil gjerne si noen få ord til min kjære, mine foreldre, svigerforeldre og forlover :)

Skrevet

Kan han ikke lage en sang da?

Jeg sa til sambo at om han ikke ville holde tale, så blir jeg like glad for en sang..

Dette gjelder alle i bryllupet, for jeg ønsker ikke at folk skal grue seg hele dagen bare fordi de skal holde tale..

Skrevet

Sang... he he.. nei, det hadde nok blitt enda vaerre for han stakkars.

Min kommende mann er engelsk, og i England ligger det mye mer prestisje i en god tale enn det gjoer her i Norge. Den skal vaere saann og saann og helst saa morsom som mulig. Om han hadde skrevet en sang tror jeg vennene hadde sittet og ledd seg gjennom hele seansen. Det er tullete, men dessverre sant.

Men naa har vi snakket om det og droppet talen, saa da haaper jeg han vil glede seg litt mer til bryllupet. Kanskje tar en av oss velkomsttalen og en takk for maten talen i stedet. Og det med aa skrive noen ord til hverandre var et vakkert alternativ. Saa kanskje vi gaar for noe lignende. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...