Gå til innhold

Hvor mande dager før termin har dere fått keisersnittet?

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer bare på hvor mange dager før termin dere har fått satt opp keisersnittet? Jeg skal ha keisersnitt på drammen sykehus. Hat termin 11 juli og på samtalen i går ville de ta han ut 8 juli. Sist gang jeg hadde keisersnitt tok de han 12 dager før termin på bærum sykehus. Er det bare jeg som syns dette er veldig tett opp i termin? har tross alt over er time og kjøre til drammen og den første gutten min som er født vanlig begynnte veene 2 dager før termin. Fikk skikkeli angst jeg nå. Hva gjør jeg

Fortsetter under...

Heia!

Det var nært termindatoen. Jeg skal ha ks på Orkanger(underavdeling av St.olavs i Tr.Heim) og jeg har heldivis fått det den 19.05. og har ul termin 02.06. Jeg fikk spørsmål om den datoen passet og jeg var så lettet over å få såpass tidlig pga livredd for at fødselen skal starte før.

Det er jo en stund før så jeg tenker litt om gutten min blir veldig liten, fikk en standardbaby sist 3650g og 50cm. Men det er jo normalt å føde 14 før termin så jeg trøster meg med at den blir forhåpentligvis rundt 3000g.

Du får ha masse lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonse

Jeg har snakket med jordmor om keisersnitt, og hun sa at det var vanlig fra en til to uker før termin.

Hun sa også at selv om fødselen starter, så får jeg jo keisersnitt likevel, men det blir bare litt mindre planlagt :)

Syntes det var en fin måte å si det på. ;)

Æ får 12 daga før ul termin...

Syns d va veldi nært termin din. Du kan jo ta en tlf te sykehuse å forklare at d gjør dæ stressa å ha d så tett opp mot termin, og fortell om sist gang, å at du faktisk ska kjøre en time vess d starte av seg selv denne gangen.

Jeg er satt opp 1 uke før termin, men jordmor har sagt at hvis fødselen skulle starte før så skal jeg bare ta kontakt med føden.

Med mindre barnet "står i åpningen" så vil de stanse rienen, og utføre keisersnittet som planlagt.

Det blir betraktet som et "hastesnitt", men de følger samme prosedyre som for det planlagt snittet.

Annonse

Takk for svar. Hun legen jeg har sa at hun hadde prøvd og få det uka før men det nektet de. Har fått fastlegen min til og sende brev til bærum og håper på en samtale der. Kansje de sjønner det litt bedre. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...