Sol med 2! Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Jeg har vært på ny ul i dag, 2 uker siden sist. Da lå begge pent og pyntelig med hodene ned, men gynekologen mente at de hadde byttet plass. Tenkte jeg skulle få klarhet i dette på denne kontrollen men dengang ei. For det første var gynekologen en time forsinket pga haste-operasjon. Å sitte en time og vente etter en time i bil, er ikke gøy! Etter å ha holdt på i nærmere 40 min, gav han opp å få fornuftige mål på dem. TV1 lå for langt ned i bekkenet til å få målt hode, og mage-målet var mindre en begge to var sist. TV2 klarte han kun å finne hodet på, og han konkluderte til slutt med at den lå på tvers og bak den andre (ikke rart at magen stikker langt fram!!!). Hodemålet på denne var veldig stort og rimet heller ikke med tidligere målinger. Han gjorde en dopplermåling og konkluderte med at blodgjennomstrømmingen i navlestrengen var bra på begge. Kan ikke helt sjønne at han fikk noe fornuftig ut fra målingen på tv2, men han sa nå det (har ikke vært med på dette før). Han beroliget meg med at de fortsatt har det bra og at jeg ikke har noe å bekymre meg for. Setter fødselen i gang nå, så ligger tv1 langt nede med hode, så det går fint. Hvordan tv2 ville komme ut, svarte han ikke helt på..... Kjenner at jeg ikke er spesielt overbevist om at kontrollen var god nok til å konkludere med at alt er bra. Kommer nok til å være ekstra obs i forhold til bevegelser de nærmeste dagene.... Skal til vanlig jm kontroll neste uke, og så ny ul igjen om to uker. Kjennes lenge til neste ul....
oftebustat Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Huff, det er ikke noe greit når det blir sånn!! Tror kanskje vi tvillinggravide er lettere utsatt for kaos Mine to siste kontroller har vært bare tull og tøys, synes jeg da. Det er 3 uker siden jeg var hos min faste lege på sykehuset, og det er den siste vektestimeringen jeg har. Da var tv2 ca 2,8 og tv1 litt mindre. Siden det har jeg brukt 6,5 time på to kontroller....... 4-5 timer i effektiv venting!!!!!! det er jo til å bli gal av!!!! Mine ligger som dine vanskelig til for målinger nå, har også hatt noen rare streker på målingene. Tv1 har til tider hatt et forferdelig lite hode Håper hun ikke har det!!!!! Jeg har siden uke 34-35 vært på sykehuset hver eneste uke og tatt ul, ser at du skal vente i to uker før neste ul... Skjønner godt at det føles lenge til for deg siden du ikke føler deg sikker etter gårdagen. kan du ikke ringe sykehuset og si det? Nå mot slutten kjenner iallefall jeg at det er viktig å vite hvordan det står til med tvillingene. Selv om legene på sykehuset ikke har sagt noe om str i det siste har de vært kjempenøye med å sjekke liv og hjerte og fostervann og blodgjennomstrømning. Og det er masse liv i magen, så jeg føler meg trygg. Men hvis du kjenner at den ul-en igår bare gjorde deg usikker og bekymra, så be om ny ul neste uke!!! Lykke til
Sol med 2! Skrevet 24. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2008 Tja, det hjelper jo ikke så mye å få hyppige kontroller, hvis de ikke klarer å få noen fornuftige mål likevel.... Jeg går på kontrolll på sykehuset i Kongsberg (6 min unna) men må føde i Drammen (9 mil unna). Pga "kaoset" i magen skal jeg til Drammen på kontroll neste gang. Har ikke fåt time ennå, så vi får se når det blir. Jeg har bestemt meg for å ha veldig liten terskel for å ringe om jeg føler at det minste er galt. I dag har jeg ikke vært i god form og har hatt mye vonde kynnere (sikkert etter kjøreturen og ventingen i går), men det har vært fullt kjør i magen så de har det nok bra ) Tenk at du har bare 2 dager igjen nå før KS-dagen er der! Det må være deilig å kjenne at "enden er nær" ;o)
oftebustat Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Ja, det er helt utrolig! De to siste ukene har gått så fort, og spesielt denne uka. Og det hadde jeg ikke trodd:) Nå er det siste helga med bare oss tre... veldig rart å tenke på. Idag skal jeg på sykehuset for å ta blodprøve. Hadde veldig lav blodprosent, så må ta en blodprøve i tilfelle jeg kommer til å trenge blodoverføring. De troddde ikke det ble nødvendig, men for sikkerhets skyld. Og det er jo helt greit. Skal handle madrass til grinda vo skal ha i stua, og litt andre ting også. Vi har tatt det så rolig og ting er ikke helt på plass enda. Men ikke verre enn at alt er klart på mandag når vi drar på sykehuset. Må du føde i Drammen fordi det ikke er plass i Kongsberdg? 9 mil er jo et godt stykke unna... Vi bor 20 min unna sykehuset, grei avstand. Håper dine siste uker går like fort som mine har gjort:)
Sol med 2! Skrevet 25. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2008 De har ikke barnelege på vakt i Kongsberg, og ikke nyfødtintensiv. Dermed sender de alle tvillingfødsler til Drammen uansett når de blir født. 9 mil er langt, ja. Særlig med tanke på at vi har hatt raske fødsler i min familie. Storesøster fødte nr 2 i sykebilen.... Jeg har snakket med sykehuset om dette, så de har nok lav terskel for å rekvireres sykebil til meg. Kan dessuten få med en jordmor i bilen fra Kongsberg hvis ting begynner å dra seg til. Sykebilpersonalet er visst ikke spesielt interessert i å "leke" jordmødre... Blir noen spennede uker framover nå. Går liksom og kjenner etter tegn hver dag, selv om jeg egentlig har bestemt meg for ikke å begynne å vente før om et par uker.... Lykke til på mandag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå