Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Hva synes dere egentlig om dette navnet? Så datteren til Mia Hundvin hadde fått dette navnet, men blir det ikke litt som å kalle ungen Pondus eller Conan?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Syns ikke det var så fint nei, blir for meg det samme som å kalle ungen Pondus og Conan.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Vel.. altså... Nemi er jo ganske fint men, ja, det blir litt Pondus ja... Jeg kunne kalt en hund for Nemi, men ikke en unge.
Grid Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Nei, fordi Nemi faktisk er et navn. Opprinnelse: irsk Betydning: hellig, det irske navnet kan stamme fra Bibelens Naomi, lykkelig, vakker Beslektede navn: Naomi Nemine Statistikk: Det er 28 kvinner som har Nemi som første fornavn. Det er 13 kvinner som har Nemi som eneste fornavn. ... Men i tillegg er det jo kjent som en tegneseriefigur. Dog er det jo en ganske kul en, så det er jo ikke det verste man kan bli "mobbet" for.
Vannmann35 Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg leste et intervju med Lise Myhre. Hun sa hun hadde diktet opp navnet Nemi, og var veldig overrasket da hun fant en elv i Italia som het dette. Man kan også lese følgende på Wikipedia: "Fornavnet sitt har hun fra en innsjø i Italia, Lake Nemi(selv om dette ikke var bevisst fra forfatteren sin side da hun skapte Nemi) og etternavnet fra en av figurene, Iñigo Montoya, i Lises favorittfilm Prinsessebruden."
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 For meg er Nemi en tegneseriefigur. Men hvis noen vil kalle datteren sin for Nemi, så greit for meg.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Nei, jeg ville heller ikke brukt dette navnet... navn eller ikke, nå er det en tegneseriefigur for meg.
prebs Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Enig med HI. Jeg kunne ikke kalt jenta for Nemi - synes ærlig talt det er litt krampaktig forsøk på å være spesiell.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Min flat. retriver heter Nemi. Synes det er et veldig fint hundenavn, men ville nok ikke døpt datteren min det... Blir veldig tegneserie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå