Gå til innhold

Min oldefars navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid trodd at min ene oldefar het bare Hans, men i ettermiddag da jeg besøkte min bestemor, fortalte hun at oldefar Hans også hadde et mellomnavn, nemlig Ingvald! Og nå lurer jeg, hva synes dere om navnet Ingvald? Jeg driver fremdeles og "tygger" på navnet selv, da dette var ny informasjon for meg... Jeg lurer fordi at jeg og "gubben" ønsker og kalle opp når den tiden kommer. Navnet må forresten passe med Bjørn. Altså ville kombinasjonen blitt Bjørn Ingvald... Er det fint, stygt, tøft, eller noe annet? Ønsker mange tilbakemeldinger! :-)

Forresten, Hans er ikke aktuelt, da Bjørn er navnet som har "førsteprioritet".. Og Hans Bjørn går jo ikke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dessverre at Ingvald er mindre pent og kunne aldri kalt min sønn det. Synes det blir veldig gubbete. Bjørn er kjempeherlig og flott navn som passer uansett alder. Hvorfor ikke bruke f.eks Inge isteden for Ingvald? Bjørn Inge? Synes for øvrig at Hans Ingvald var penere enn Bjørn Ingvald...

Skrevet

Jobbet sammen med en Ingvald - grei kar det :-) Kjenner også 3 som heter Ingar, hvis det kan være noe aternativ. Synes uansett Bjørn Ingvald var et sjarmerende navn - ser for meg en ordentlig godgutt :-)

Skrevet

Bjørn Ingvald er tøft :)

Skrevet

Liker verken Ingvald eller Bjørn, men syns Bjørnar er litt søtt. Hva med Hans Bjørnar?

Skrevet

Bjørn Ingvald var veldig sjarmerende - ser for meg en skikkelig og staut gutt : ))

Skrevet

Bjørn Ingvald var jo egentlig litt kult da, også blir det jo oppkalling :)

Skrevet

Jeg syns også Bjørn Ingvald var kult! Likte godt Ingvald jeg da, det er sjeldent i dag, men klinger godt i mine ører i alle fall.

Skrevet

Tusen takk alle sammen :-)

Var fint og se at noen liker navnet Ingvald! Jeg er selv ennå litt usikker på dette navnet, liker egentlig ikke navn som slutter på -vald så godt. Men siden dette var oldefars navn, så syns jeg hvertfall at navnet fortjener og bli vurdert i det minste! ;-) Men jeg liker det bedre og bedre. Bjørn Ingvald synes jeg på en måte er litt veldig mye gubbe, men samtidig er det litt kult synes jeg... Veldig vanskelig dette! Derfor er det fint og få andres meninger her inne også. Heldigvis er ikke dette noe som må avgjøres nå :-) Men jeg tar gjerne imot flere svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...