Gå til innhold

Noen med gode råd mot soppinnfeksjon? Desperat!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er god og lei nå. Canesten har aldri fungert, uansett hvor mye, hvor lenge og om mannen smører trofast han også. Legen sine forsøk med soppdrepende middel gjorde absolutt ingenting.

Lactal (gele som sprøytes inn før du skal sove) gjorde trikset sist. Denne gangen gjorde det dessverre ikke så mye. Nå prøver jeg Eco Vag (tragisk navn) som er ampuller som, igjen, settes inn før soving. Jeg er mildt sagt lite optimistisk. :o(

Jeg HATER å måtte bruke ting som gir ubehag hele jævla natten, og mye av dagen også. Sopp er ikke til å leve med, siden det hvis jeg ikke kaster alt av prepatater mot det blir så ille at jeg knapt kan gå normalt. Det er frustrerende å måtte gå og "lufte" hele tiden, når jeg helst har på meg boxershorts eller i hvertfall undertøy i det aller minste!

Jeg har bare bomullundertøy, så det er ikke det, men jeg går mye med strømpebukser som kanskje er negativt. Skal bytte til stay ups for å unngå det problemet, men hva faen gjør jeg nå da?

Hva hjelper?!

Skrevet

Jeg har ikke prøvd det selv, men inne på BiM snakket noen om at yoghurt naturell funket veldig bra....:)

Lykke til!

Skrevet

Er du gravid? Sliter med det konstant mens jeg er gravid... Går over den dagen jeg føder...

Men ellers har jeg ikke noen råd...

Kjedelig at det ikke funker da... Er kjæresten din sjekket om han kanskje har det?

Har legen sjekket at det ikke ligger no annet bak?

Skrevet

Det er ikke mannen, vi bruker kondom. Jeg er ikke gravid heller.

Skrevet

har du bukt Canesten sine piller som du tar inn i skjeden tror det er en hver i et par dager, er ikke sikker. det skal hvertfall skyve alt ut, sier hvertfall det. å vist du i tilegg bruker den kremen

Skrevet

kanskje det er kondomen!!!

*trøste* det er sikkelig kjipt..men har ingen gode råd.. de sier forøvrig at ja, yogurt i skjeden funker. Kjøp en engangsprøyte og prøv.

Skrevet

Ja, mener du bare skulle kline på. Var ganske mye snakk om dette inne på barn i magen for noen mnd siden, og det kan jo ikke skade å prøve?! Men som sagt, jeg har IKKE prøvd det selv...:)

Skrevet

Ja, jeg har virkelig prøvd canesten. Også pillene, også oftere enn en gang.

Jeg vil bli svært forbauset dersom det skulle ha noe med kondomet å gjøre ettersom jeg også har fått det i perioder der vi ikke hadde sex da jeg fikk innfeksjonen. *blærk* Drittlei.

Skrevet

Prøvd diflucan kapsler, som man skal svelge? Pleier å funke på pasientene der hvor jeg jobber, når canesten ikke har hjulpet. Er bare en kapsel man skal ta, evt en til en uke senere.

Må få resept på det hos legen da.

Skrevet

Kan jo hvere at du reager på såpa du bruker eller do papire?

Hva med vaskepulvre eller skyllemidel?

Skrevet

To diflucan var det legen kom med sist. Hjalp overhodet ikke. Ikke bittelitt en gang. :o(

Skal bytte til blenda nå, såpe bruker jeg ikke nedentil, og skyllemiddel er jeg uansett allergisk mot så det bruker vi ikke.

Pevaryl har jeg også prøvd. Apoteket har en god kunde i meg.

Skrevet

Tror du må prøve å finne årsaken til de stadig tilbakevendende soppinfeksjonene. Skjønner at det er frustrerende. Men alltid best å gjøre noe med årsaken.

Kan det være at du har stårr på antibiotika, feks pennicillin? Det gir gjerne sopp i etterkant av avsluttet kur.

Ellers bør man ikke skylle skjeden med vann. Det gjorde jeg mye før, men gynekologen sa man ikke skulle gjøre det. Førte lett til sopp. Skjeden er selvrensende sa han.

Eller mye sukker i kosten? Er visst heller ikke bra ved sopp.

Diabetes? Sukker i urinen gir veldig ofte sopp.

Bare slenger ut masse forslag jeg, synes synd på deg Marikanari.

Skrevet

Jeg har brukt youghurt nat. smurte inn tissetassa og dyppet en rosa ob i youghurt og hadde den inne noen timer før jeg skylte med vann. gjentok beh. treganger og ble helt fin etterpå.

Var kjempedesperat etter flere soppinfeksj. på kort tid- fikk dette rådet av fastlegen min. Det funket kjempebra og jeg har bank i bordet ikke vært plaget siden...

Beklager detaljer i svaret mitt (rødme rødme)...

Skrevet

Heisann, har nevnt dette før, men sier det gjerne igjen. hadde samme problemet som deg for noen år siden, fikk sopp hver måned. Snakket med en gynekolog og fikk dette rådet.

Skyll morgen,kveld og etter sex med eddikkvann (tilsvarende 1dl eddik i 9dl vann) Du skyller selvfølgelig bare med det tilsvarende et halvt melkeglass. Har ikke hatt sopp siden :)

Før jeg snakket med gynekologen tok jeg jo opp dette med legen stadig vekk. Og han sa bla. følgende; Sopp hadde blitt mer og mer vandlig de siste årene, og han mente at det kunne ha noe med at intimsåpe har blitt så vanlig, å gjøre. Så vær litt forsiktig med såpa og, det holder faktisk å vaske seg med vann. Med mindre man svetter noe helt usansynlig mye kanskje.

Skrevet

En venninne av meg har slitt siste året med det de trodde var sopp..... ingen behandlinger hjalp. Nå viste det seg at hun hadde eksem på slimhinnene og ikke sopp.... så kanskje du blir feilbehandlet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...