Vannmann35 Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Det er veldig pent, men jeg synes det skal skrives på gamlemåten, som Othilie. Jeg liker også Othilia veldig godt :-)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Veldig fint. Ville ikke skrevet det med h, blir forvirrende når det skal uttales på engelsk og det plutselig kommer en th-lyd inn i navnet.
Vannmann35 Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Hæ - hvordan blir det forvirrende på engelsk? Er jo nestenumulig å uttale navnet på engelsk uten th-lyd i det... Den skjønte jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Otilie er vanskelig å uttale på engelsk uansett, men Otilia er mye lettere. Jeg har selv prøvd å få min amerikanske familie til å uttale det med th og da ble navnet mye mer ulikt den norske uttalelsen enn når de uttalte det med kun t.
Vannmann35 Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Hm... det kan jeg ikke skjønne. Kan jo ikke være vanskeligere enn å uttale Arthur eller Martha. Men - navnet vil selvsagt klinge ulikt på norsk og engelsk uansett. og - Othilia er nok litt lettere å si enn Othilie - tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Blir vel ikke vanskeligere å uttale for engelskmenn, men hvis det skrives uten h blir uttalen faktisk ikke så ulik norsk uttale, iallfall ikke Otilia.
mamma *3 FØDEKLAR Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Jeg heter Othilie selv, har alltid vært veldig fornøyd med det. Skjønner ikke hva hun mener med eller uten h. Jeg har vært myepå reise og Othilie med h har da aldri vært noe problem.. Hm forstår det ennå ikke. Men men uansett så håper jeg du velger det navnet. Jeg er oppkalt etter bestemor og min datter har det som mellomnavn. Masse lykke til:))
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 En kollega av meg har en datter som heter Othilie. Jeg synes det er et nydelig navn! Selv om jeg vanligvis ikke synes man skal bruke unødvendige bokstaver som ekstra h-er. Synes jeg det ser finere ut og mer riktig ut med Othilie enn Otilie.
Vannmann35 Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Må forresten legge til, for de som ikke visste det alt, at Oda Krogh het egentlig Othilia, og Hans Jægers mor het Othilia :-) Vet ikke om noen "kjente" Othilie, men de finnes sikkert de også. Flotte navn!
Gjest Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Tusen takk for svar, alle mann. Ja, Othilie er kanskje best.. Uansett ett av mine favorittnavn for tiden:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå