babygullz <3 vilde Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 som fortsatt bruker det etter de ble gravide?! Jeg brukte det et par mnd før jeg ble gravid...hadde lyst å fortsette med det, men turte ikke eksperimentere med babyen min som innsats liksom...ettersom mt ikke er forsket så mye på.... Men lurer på om det faktisk er noen som bruker mt selv når de er gravide?
babygullz <3 vilde Skrevet 23. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. april 2008 lurer på hvor lenge mt egentlig er i kroppen også....tenk om babyen blir superbrun liksom...? eller blir veldig heldig med pigmenter? eller faren ikke tror babyen er hans for den er så brun? herregud...for noen tanker...men lurer jo på hva som kunne blitt konsekvenser av bruk av mt under graviditet.
lana<3 Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Er det melanotonin du mener?? Slike nifse sprøyter?? Hvis du vil ha en brun unge så må du spise masse gulerøtter på slutten da blir ungen fin i fargen:) Min mor gjorde det med meg og jeg med datteren min...
babygullz <3 vilde Skrevet 23. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2008 d heter melanotan, som inneholde et syntetisk hormon, melanocortin. det eer sånne nifse sprøyter ja...men de er ikke så nifse... Du kjenne di såvidt når du tar dem...jeg fikk ingen bivirkninger eller skummelheter når jeg brukte det...Jeg kjørte en kur i november/desember ser du, i 20 dager, skulle egentlig begynna på en ny kur men så fant jeg ut at jeg var gravid i februar, og da turte jeg ikke begynne å eksperimentere med det, med tanke på babyen i magen, og melanotan ikke har blitt forsket på i sammenheng med graviditet. Jeg har ikke noe spesielt ønske om en brun baby, eller en baby med masse pigmenter...men jeg funderte bare på hva som kunne blitt konsekvensene om man brukte melanotan mens man var gravid bare:) Jeg har masse pigmenter i huden min men mamma spiste ikke så mye gulrøtter med meg... sambo blir neger av å se d blir sol på værmeldinga... så jeg tror ikke vi får en albino..men hvor lett brun babyen kommer til å bli d bryr meg ikke noe særlig=) bare den slipper å bli lett solbrent så
lana<3 Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg satt også og funderte på om jeg skulle prøve dette i november, men fant ut at sprøyteskrekken var for stor til det...har ei venninne som skal begynne nå og har ei bekjent som går på det...gud så brun hun er.... Skal nok få prøvd dem en gang når lillegutt er ute....det er bare et tidspm...må manne meg opp og må ha noen å selge dem til hvis jeg ikke klarer å stikke meg hver dag.... ligner de på sånne diabetes sprøyter??De ser jo ikke så altfor verst ut... Akupunkøren min bruker de til å stikke meg i tunga for kvalmen...de er så tynne at jeg kjenner nesten ikke stikkene....
Mamma mjaua Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 å, dte er derfor du er så brun babygullz:) hva koster denne kuren? må man stikke seg selv, og hvor? hørtes fristende ut å prøve etter at baby er født (og ferdig med amming?). hvor får man tak i de?
babygullz <3 vilde Skrevet 23. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2008 du kan tro jeg skalv første gangen jeg skulle sette sprøyten! Men herregud, jeg kjente jo ikke en shit=) d eneste man kan kjenne er når man skal stikke gjennom d første hudlaget, d kan være litt tykkt på magen...men d klør/svir bare litt, og er langt i fra noe å bli pysete over:) for d finnes ikke i nærheten av vondt. Det er diabetessprøyter man bruker ja, de som er målt opp med 0,5mg streker. ikke store nåla.. jg skal ta melanotan når jeg er ferdig med å gå gravid jallefall=) var jo helt superdeilig å gå rundt å være brun å ikke tenke på å ta sol engang...rynker, hudkreft, osv.. føler jeg begynner å bli rimelig blek nå...så skulle øsnke jeg kunne tatt d...har jo en gooood del av dem.. så d irriterer meg litt du får nok ikke problemer med å få solgt den hvis du ikke tør ta det likevel. D finnes nok av folk sm vil ha d=)
babygullz <3 vilde Skrevet 23. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2008 nei, det er nok ikke derfor, jeg brukte dette i november/desember i fjor, og fargen varer nok ikke så lenge( vi er i slutten av april nå på "gata" (dvs fitness/bolemiljøer...) selges den for alt i fra 600 til 1500. Men du kan bestille den selv på www.superbrun.com for rundt 400kr+frakt. men jeg har aldri bestillt derfra, og vet ikke hvordan det er med toll, leveranse osv..
babygullz <3 vilde Skrevet 23. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2008 10 mg er forresten ett kit, dvs, en kur. Man blander denne med 2 ml sterilt vann, og tar 0,5 mg hver dag, i ca 20 dager. Jeg vet noen som greide å prestere å ta HELE kuren på 1 dga, fordi de trodde det skulle gjøres slik...de fikk ganske blå lepper, ble kjempekvalm, og ikke no brune i d hele tatt....Kuren må absolutt ikke overdrives. kun 0,5 mg daglig.
smackazz Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 har nett tatt den andre dosa i dag eg ville venta til eg var ferdig med graviditeten og amminga, hadde ikkje tatt sjangsen siden middelet ikkje er godkjendt i norge
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Det er forsket lite på dette produktet, som også viser seg å være meget potent. Derfor tror mange fagfolk at det bare er et tidsspørsmål før bivirkninger begynner å vise seg. Jeg ville ikke ha brukt produktet på meg selv gravid eller ikke, da jeg ikke ønsker å være noen prøvekanin. -Og å skulle bruke produktet når man er gravid synes jeg er uhørt. Det kan sikkert gå bra med mange, men som kjent er bivirkninger noe som rammer i ulik grad uten at man vet hvem det kan ramme. Og man kan ikke vite eventuelle konsekvenser for barnet i magen. Skjønner at du sikkert ikke har tenkt til å bruke det som gravid, men jeg ville nå bare slenge inn mitt synspunkt. Har lagt ved to linker der fagfolk sier noe om produktet. http://www.doktoronline.no/qa/forum/19/qa3632160.html http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____65113.aspx
babygullz <3 vilde Skrevet 25. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. april 2008 jeg kjenner til melanotan veldig godt, og aldri har hverken jeg eller andre jeg kjenner opplevd annen bivirkning enn økt sexlyst. Selvsagt kan det jo hende at man får trege bicirkninger, som først kommer etter et par år.. Jeg kjenner til dem som har brukt det 1 år, og lenger, med kun få ukers mellomrom mellom kurene. Melanotan er forsket MYE på, mer enn vi får oppllyst. Det eneste er at Norge ikke har forsket nok på d( Norge er mye strengere på enkelte ting, dette gjelder både medisiner, slankepreparater, div. matvarer osv.., det skal gjennom det trangeste nåløyet for å bli godkjent i det norske land) Derfor får vi bare opplyst at det ikke er forsket nok på, og ikke at det aldri kommer til å bli godkjent pga 1 eller flere "iingredienser" som ikke er lovlig i Norge, men i de fleste andre land. Norge driver og fremstiller sin egen "lovlige" melanotan, og regn med at den blir dyr! Det tar nok litt tid før den kommer på markedet, og du blir nok nødt til å gå til lege/hudklinikk for å få kuren, som kommer til å bli svært dyr. Det kommer til å bli det nye "spray deg brun"opplegget.. vent og se. Nei, som jeg skrev i hovedinnlegget mitt var jeg ikke interessert i å eksperimentere med dette under et sv.skap, for selv om melanotan er forsket MYE på, er d aldri blitt forsket på ved bruk av under sv.skap...så jeg lar være d, og venter til jeg er ferdig med graviditet og amming, før jeg begynner på en ny kur melanotan.
trinebeate Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 Her sier du at melanotan er forsket MYE på, men lenger opp sier du at det ikke er forsket så mye på. Hva mener du?
azita Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Dette er et stoff som er forsket på i 20 år, at det ikke er godkjent i USA`s FDA eller i Norge sier jo litt. Når vi vet hvor mange av kroppens funksjoner som er styrt av hormoner og hvor store plager vi får om noe ikke fungerer som det skal forundres jeg over at noen ønsker bruke slikt, spesielt under graviditet. Av bivirkninger av M1 meldes økt sexlyst og nedsatt matlyst, samt vanlig ved både M1 og M2 er kvalme.Depresjoner er også meldt av flere brukere. Altså virkning utover økt melantonin produksjon. Og dette er kun ytre og merkbare bivirkninger, virkning på øvrig endokrine system er naturligvis ikke offentlig tilgjengelig. Tenk på hvor mye av graviditeten som styres kun av hormoner.Og at ditt ufødte barn skal utvikle alle sine organer og disses funksjoner i svangerskapet.
babygullz <3 vilde Skrevet 27. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. april 2008 melanotan er forsket mye på, men ikke forsket på i frobindelse med bruk av det under et .sv.skap
babygullz <3 vilde Skrevet 27. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. april 2008 azita; jeg har ikke tenkt å bruke mt2 under sv.skapet, og det håper jeg ikke andre har tenkt å gjøre heller, og tidligere var det noen på skravle som også spurte om akkurat dette, der jeg også frarådet å "eksperimentere" med bruk av mt2 under et sv.skap, når det ikke finnes kartlagte studier på bruk av mt2 under sv.skap, og det dermed ikke vites om det kan påvirke fosteret. Men, det er gaaanske mange som bruker melanotan, derfor måtte jeg bare spørre om det fantes noen som faktisk fortsatte å bruke det etter at de ble gravide. Ikke noe mer enn det. men hvorfor skriver du om m1 og m2? det har jo liten sammenheng med melanotan/ det syntetiske hormonet melanocortin.
babygullz <3 vilde Skrevet 27. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. april 2008 Nei nå må jeg beklage, jeg tenkte i helt andre baner når du skrev om m1 og m2... Men uansett...m1 er fra et forsøk om ereksjonspreparat, og dt er ikke utifra dette at melanotanen man blir brun av opptod...
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 27. april 2008 #18 Skrevet 27. april 2008 hvor lenge sitter dette i kroppen da?
babygullz <3 vilde Skrevet 27. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 27. april 2008 Men jeg er ikke ute etter å ha noen melanotandiskusjon her inne...Det finnes flere av dem på krangle, og jeg begynner å bli mektig lei. Det eneste jeg spurte om var om noen brukte det fortsatt mens de var gravid, men det eneste jeg får til svar er pekefingere og moralprekener, som er helt usaklig, ettersom jeg faktisk ikke bruker melanotan! Folk har delte meninger om melanotan, og delte meninger vil det alltid være, om ALT..ikke bare melanotan. Men jeg håper da at vi har bedre ting å henge oss opp i, nå som vi skal bli mødre, enn hvem som syns melanotan er bra eller ikke?! Ønsker alle en fantastisk tid fremover med den voksende magen,både melanotanbrukere, salamispisere, eller hva du enn måtte ønske å være=)
smackazz Skrevet 28. april 2008 #20 Skrevet 28. april 2008 Folk har virkelig ikkje peiling på hva de snakker om, det er TYDELIG!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå