Gå til innhold

Christina, Caroline eller Cherina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

andre fine jentenavn på C?

Av guttenavn så har vi Carsten, Casper, Colin og Christian, men er ikke helt fornøyd tror jeg.

Vet at det er mye brukte navn, men det betyr ingenting for oss :-)

Kom gjerne med andre gode forslag på C. Søskene heter Camilla og Christoffer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utrolig lei av Caroline. Kjenner sånn ca 10 stk som heter det, så for min del er det ganske kjedelig og veldig mye brukt. Christina er klassisk, internasjonalt og nydelig. Cherina var veldig hjemmesnekra og lite pent.

Carsten er tøft, flott og stødig. Casper er litt "rampenavn", Collin (ville skrevet det sånn) litt for amerikansk. Christian er flott, men veldig mye brukt. Blir vel også litt likt Christoffer.

Jeg ville valgt:

Christina eller Carsten

Evt:

Caja

Catharina

Carina

Ceyla

Cameron

Christiane

Carsten og Christina er så flotte!

Skrevet

Christina og Carsten er mine favoritter også til nå, mens mannen min holder en knapp på Caroline og Casper. Catharina var også veldig fint...

Takk for svar :-)

Skrevet

Bare hyggelig.

Men håper virkelig dere velger Carsten! Det er så utrolig flott, pent og stødig, mens Christian og Caroline (spesielt) er utrolig mye brukt, selv om de er fine. Carsten vet jeg faktisk ikke om noen som heter. Catharina er også nydelig synes jeg. Synes kanskje det passer bedre til Christoffer og Camilla enn f.eks Christina. Litt likere "sjanger".

:-)

Skrevet

Caroline - et flott navn! Ellers, hva med:

Cecilia

Catrina

Cristiane

Celia/

Celine/a

Skrevet

Hadde valgt Christian av guttenavnene :-)

Skrevet

Jeg ville helt klart sagt Christina eller Christian. MEN - hvis dere allerede gar en Christoffer ville hvertfall jeg syntes at det blir altfor loikt med en annen -Christ.....

Ville da heller valgt Casper eller Carsten.

Collin er et fint navn som jeg og min irske mann vurderte til vår 4 uker gamle sonn, men det blir litt rart her i Norge med uttale og gjenkjennelse av navnet osv. Kjipt med navn man må stave og forklare resten av livet. Colin er jo vel et Irskt navn opprinnelig, og er fin-fint på engelsk.

Skrevet

Chrstina: Skrevet sånn litt friskere:) nydelig og klassisk.

Caroline: Samme som Christina

Cherina: Likte det ikke høres rart ut:(

Christian: Et av mine favoritt guttenavn nydelig klassisk smaker ikke 2000.... helt perfekt;)...

Ville valgt Caroline, Christian eller Christina, gullet ditt får et nydelig navn uansett:-)

Skrevet

Andre fine jente navn på C synes jeg er: Carina, Celina, Cecilia eller bare Celia, Clarissa er også nydelig, Cayla er fint....mye valg her!

Skrevet

Jeg liker både Christina og Caroline, men ikke Cherina. Men Christina blir muligens for likt Christoffer. Carsten (favoritten) og Casper var fine guttenavn. Andre eks.:

Cathrine

Catharina

Carina/Carine

Carla

Celine/Celina

Cornelius

Lykke til med navnevalget! :-)

Skrevet

Caroline er finest av jentenavnene!

Christina er også fint.

Jeg liker både Carsten, Casper og Christian, men ville valgt Christian. De andre synes jeg er finest med K.

Skrevet

Ville valgt Carsten eller Catharina. Christian og Christina blir altfor likt Christoffer... Cayla er også pent.

Men Carsten og Catharina synes jeg er finest til + finest alene.

Skrevet

Takk for mange fine tilbakemeldinger :-)

Jeg har nå begynt å tygge litt på navnet Carna. Min mormors søster het Carna og min mormor het Josephine. Kanskje vi kan kalle en evnt. jente for Carna Josephine? Søskene er ikke oppkalt etter noen, og de har heller ikke dobbeltnavn - men gjør det noe?

Skrevet

dette var utrolig rart;) jeg heter christina. har en bror som heter christoffer og en søster som heter camilla...synes jo mitt navn er fint da:) føler at det ikke er så veldig mange som heter det.

Skrevet

Både Christian og Christina er fine navn, men syns seriøst det ble altfor likt Christoffer...

Casper er fint.

Cecilie

Carina (liker det bedre enn Carna)

Josefine er fint, helst skrevet sånn.

Skrevet

Hvor i all verden kommer Cherina inn i bildet? Navnet passer til nød på en liten hund fra øst Europa. Christina er fint, men det er jo alt for likt Christoffer. Caroline er ok. Carsten og Casper er ganske fine.

Skrevet

Jeg syns Carna Josefine var veldig fint. Gjør ingenting om ikke de andre har dobbeltnavn eller har blitt oppkalt. Ville ikke valgt navn som begynner å Christ, syns det blir for likt Christoffer. Jeg syns Casper er veldig fint, så det er min favoritt blant guttenavna. Ellers er Caja, Catharina, Cathinka, Carina, Celene og Celina fine navn. Jeg ville gått for Casper eller Carna Josefine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...