Gjest Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Hva synes du om Natalie.. Tenker litt på det til lille nurk.
Vannmann35 Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Et navn jeg ikke har gode assosiasjoner til - synes det er harry, alla Melissa og Vanessa. Sorry!
Gjest Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Takk for ærlig svar. Vet ikke hva jeg synes selv. Vi finner ikke noen fine jentenavn til lillesøss :-/
Gulp Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Jeg syns det er nydelig, men vet det er omstridt her inne.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Synes også det er litt harry. Får assosiasjoner til en ung alenemor som kler opp ungen sin i rosa tyllskjørt og sitter på lekeplassen og røyker og skravler mens unga leker.. Sorry!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg kjenner bare hyggelige jenter med det navnet, så liker det veldig godt. Syns absolutt ikke det er harry, men nydelig. Har lagt mereke til at folk her inne syns at så mange navn er harry, forstår ikke hvor de får det fra. Natalie er kjempe fint, kunne valgt det selv.
Vannmann35 Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Man får assosiasjonene fra folk man har møtt med det navnet, eller folk med barn som heter det, evt. folk på tv som heter det.
prebs Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Jeg synes det er kjempefint. Tenker på hun pene som spiller Liv i "Hotel Cæsar".
*Minnie Mus* Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Det er et kjempefint navn. Kjenner kun 1 Natalie og hun har skikkelig ressurssterke foreldre med gode utdannelser + jobber, dessuten er hun ei kjempesøt jente. Skjønner ikke at det er et harry navn, det er det ikke her jeg bor i alle fall.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Synes det er nydelig. Tror ikke det er så harry som alle skal ha det til, altså..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor mange her inne synes Natalie er harry! Jeg synes ikke det er harry, og jeg synes også det er et vakkert navn! Jeg har gått på skole med flere Natalie, og alle var kjempe snille og over middels pene jenter. Pluss at min mors ene gu`datter heter Natalie, og hun er ei kjempesøt og veldig blid og høflig lita jente, med ressurssterke foreldre, de har stort fint hus og søt liten pusekatt. Det finnes ikke noe harry med den familien! Verdens snilleste mennesker! Forresten så har lille Nathalie en tvillingsøster.... Jeg syns dere må gi dere med og hakke på Natalie hele tiden, dere som gjør det...
Vannmann35 Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 He, he - jeg erkjenner meg skyldig i å hakke på Natalie, dvs. "hakker" er vel ikke riktig. Svarer jo bare på spørsmålet til innlegger - hva jeg synes om Natalie... De Nataliene jeg har møtt har gjerne vært blandingsbarn fra ikke alt for ressurssterke hjem. Så jeg har ikke helt samme erfaring som Anonym her. Tenker også på nakenmodellen Natalie Strand som var mye i media en stund... Og så har man de bedre representanten for navnet da - Natalie Portman og Natalie Imbruglia da, men jeg er ikke fan av noen av dem da.... Men for all del - liker man Natalie, så velger man det - det er et fritt land! Mange som ikke liker mine navn også så... Smaken er delt :-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Hakker og hakker... Vi må få lov å mene hva vi vil på en navnedebatt!! Forresten liker jeg ikke Natalie...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Ja, enig med Vannmann31, "hakker" var nok ikke riktige ordet, jeg mente det ikke slik da. ;-) Men det virker litt som at de gangene Natalie kommer opp her, og Kevin o.l, så blir de nesten angrepet, med at de er både stygge og harry! Jeg synes det blir litt ekstremt noen ganger bare.... Men så klart er det lov og si om man liker et navn eller ikke, det er jo det vi skal! :-) Men jeg liker ikke helt ordet harry, da er navnet, og de som bærer navnet, med en gang stemplet som noe negativt, liksom... Skjønner?
huldra87 Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 Jeg synes Natalie er et veldig fint navn! :-)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #16 Skrevet 23. april 2008 Jeg tror at det er mange, inkludert meg selv som reagerer på måten enkelte navn blir omtalt på her. Det er helt unødvendig å bruke ord som harry, white trash osv om et navn og personene som bærer navnene. Jeg synes det blir tåpelig å si at en person er ressurssvak eller har ressurssvake foreldre fordi barnet har et spesielt navn. En annen ting som jeg synes er direkte tåpelig er at enkelte guttnavn blir omtalt som homo navn. Eks. på såkalte homo navn som har vært nevnt her inne er Sander og Thomas (tror jeg det var) , det må jeg nå si er fryktelig umodent. Smaken vår er ulik, sånn er det bare og det er helt ok. Men, jeg synes det er unødvendig å lire av seg så mye dritt om navnene. Dessuten synes jeg Nathalie er et flott navn :-).
Vannmann35 Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Såpass får man tåle! Mannen min heter Thomas, og jeg bryr meg midt i ryggen om noen sier det er homonavn - jeg synes det er kjempefint uansett! Jeg har spurt om navn her inne, og fått helslakt på noen av dem, men det er helt greit - var jo nettopp derfor jeg spurte om hva folk syntes om dem... Vil du være med på leken, så får du tåle steken!
Vipsenmamma Skrevet 24. april 2008 #18 Skrevet 24. april 2008 For meg er Natalie et bimbo-navn. Litt småharry, rosa, jålejente.
Vicky 83 Skrevet 24. april 2008 #19 Skrevet 24. april 2008 Det er veldig fint. Elisabeth og Natalie hadde passet godt sammen.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #20 Skrevet 25. april 2008 Blandingsbarn? Hva mener du med det? Hvis du mener at det har foreldre fra to ulike kulturer, er det noe galt med det? Synes det var en litt vel drøy kommentar...
Gjest Skrevet 25. april 2008 #21 Skrevet 25. april 2008 Vi har en liten Natalie Hun er ei nydelig jente på 2 år som sjarmerer alle på sin vei, snill og smart er hun også, så det virker ikke som om det har påvirket henne negativt å ha et så gruuusomt navn hehe. Vi ser på oss selv som relativt oppegående mennesker, vi er unge, og er ikke spesielt ressurssvake (hvertfall ikke i mine øyne) og vi synes navnet er vakkert. Vi ville ha et navn som ikke ALLE hadde og som ikke enda hadde hatt noen poppistid i Norge, som for eks Emilie som er poppis nå eller Annette som var poppis på 80-90-tallet.. Vi ville også ha et internasjonalt navn da man oftere må forholde seg til engelsktalende eller andre fra andre land nå om dagen (vi har begge navn som ikke kan uttales spesielt bra på Engelsk). Samtidig ville vi gjerne ha et navn som hadde en historie i Norge også, ikke noe ala Savannah eller Kaylen. Det viste seg i ettertid at vi har et par-tre Natalie langt bak i slekten også, så det var jo litt morsomt Da har jeg gjort mitt for å forsvare navnet hehe synes det er et flott navn og absolutt ikke noe "bimbo-navn" (hva er det for noe å si?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå