Gå til innhold

Hvilken type "merker" har dere hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Servise, ol?

Selv "samler" jeg på Rosendahl, og menu;) Har et sterkt ønske om en Stelton kanne, får se om økonomien tillater det neste måned;)

Fortsetter under...

Skrevet

Meld deg inn i bokklubben, då får du ei gratis (vel å merke hvis du klarer å avbestille alt i eitt år framover)

Skrevet

Foglia fra Villeroy & boch (eller no)

Ramona hardangerbestikk

Har ikke så mye mer jeg sparer på... ;)

Skrevet

Åja.. ville umiddelbart til å svare strekkmerker...

Annonse

Skrevet

Middag;wedgwood cornucopia og wedgwood edme i kaffe.

Så samler jeg på krystall de selger i praha. Har 70 glass i samme serie. Min store stolthet.

Skrevet

middag og kaffeservice-wedgwood,edme

alt av bestikk-hardanger,anita

glass og karafler-rosendahl

Skrevet

Har mye rosendahl, har både store og små skåler, vannkaraffel, kakefat og glass. Ellers går det mye i ikea merker her ja ;p

Skrevet

Vi samler på opphøyet rose sølvbestikk, også har vi noe christiania stålbestikk, men det samler vi ikke til, har vel alt i grunn..

Servise har vi ikke begynt å samle enda, ikke glass heller :) klarer ikke bestemme oss for hva vi vil ha. Jeg vil ha noe tidløst, sambo vil ha noe fancy og ikke kjedelig som han sier :) Vi kommer derfor til å spise på ikeaservise en god stund fremover hehe..

Vi har sett på noe fra wedgewood, men er ikke sikre enda. Skulle gjerne ha brukt litt av skattepengene på deler til servise så vi har noe fint å dekke på med til jul..

Skrevet

Kristin hardangerbestikk

Extreme Platinum kaffe og middag service

Fleury glass

Skrevet

Bestikk: cosmos

Service: husker ikke hva det het, men er kjøpt på tilbords. firkantet helt hvit. Og mye stilig til.

Glass: Vin fra kremmerhuset

Farris fra kremmerhuset

øl glass fra glassmagasinet

coctail fra kremmerhuset

(dårlig på å huske navn)

Ellers har vi en del fra rosendal (karafler, skåler osv.) og Menu. Og sølvskjeer i to ulike mønstre.

Skrevet

ferdinand finne - sitron

rosendahl

bestikk fra til bords - rokocco tror jeg det heter

Annonse

Skrevet

fleury krystallglass, jaqueline service, hardangerbestikk - Silje

Skrevet

Glass:Har Farrisglass, hvit-og rødvinsglass, champagneglass og cognacglass + vannkaraffel i serien Skagen fra Hadeland glassverk.

Tallerkner: Har middagstallerkner (flate og dype) og frokosttallerkner i serien Diamant fra Hadeland glassverk + 2 store glassboller og et glassfat i samme serie.

Bestikk: Hardanger bestikk (tror serien het ramona hvis jeg ikke husker helt feil)

Også har jeg Norge-serviset (kaffeservise) til 12 personer fra Bing & Grøndahl. Dette er ubrukt. Lurer på å legge det ut for salg.

Har også vannkaraffel og noe glasse fra Steninge. Men dette er noe jeg har fått i gave utenom det jeg samler på.

Skrevet

4 sølveskeier, halvparten av sølvet mannen fikk i bryllupet med exen, noen krystallglass kjøpt av en onkel som var til sjøs, et servise fra firkløvern og ramonabestikk... Ellers har vi litt sånn to av hvert, men det er litt tøfft det også:)

Skrevet

vi har to serviser...til daglig bruker vi platina fra porsgrund, og til fint har vi corona sienna fra pordgrunn, har krystallglass fra estland ( rødvin hvitvin, og karaffel). Har endel av grand cru serien fra rosendahl, skulle gjerne hatt mer, En del sølvbestikk i type laila som er våres, mini har sitt eget i type odel (arvet masse fra sin oldemor), og Carina fra hardangerbestikk.

har endel kaffeserviser og som vi har arvet fra hver vår kant....men de er stort sett så gamle at vi ikke bruker dem.....

Skrevet

JEg har Rosendahl Grand Cru som jeg samler på, og nå har jeg vel faktisk alt utenom selve serviset (altså tallerknene)

Jeg har vinglassene, vannglassene, kakefat, boller osv osv...

Utover det så har jeg Porsgrund Bondeservice, Porsgrund juleservice(som jeg ikke husker hva heter) samt et til som visstnok er svindyrt. (arvet)

Bestikk har jeg et fra Christiania Bestikk tror jeg, samt sølv som jeg har arvet:)

Daglig bruk har vi Herstal bestikk og Aida service.

Skrevet

Har ikke klart å bestemme meg før denne julen hva jeg vil samle på...

Men nå er jeg begynt å samle ett service som heter silver superior og ett bestikk som heter cosmos (eller noe liknende).

Kommer til å begynne å ønske meg rosendahl skåler og glass etterhvert, blitt VELDIG mange som har dem nå men de er jo både fine og praktiske =)

Skrevet

Servise: Rosendahls, "HC Andersens eventyrserie"

Glass : Svane

Bestikk: Renessanse

Skrevet

Rosendahl: Glass, karaffel, kakefat, skåler, salt/pepperkvern og kaffekrus.

Eva Solo: kaffekanne, vannkaraffel

Con Gusto: hverdagstallerker, serveringsfat og skåler

Admiral hardangerbestikk,og Gustaf festservise..

Skrevet

Rosendahl hverdagsglass og karaffel..

Hadeland: Sentimeto(?) vinglass...

Har fortsatt ikke funnet noe passende servise for oss...

Skrevet

PP middag og kaffe servise. PP kaffeservise. Nina- hardangerbestikk.

Arve- sølvbestikk. Tangen glass. PP nisseservise. Rosendahl glass. Creme servise.

Skrevet

Jeg har Stelton kaffekanne, lyseblå - fin den! Men det drypper bestandig litt av den når du heller, utrolig irriterende. Ingen av mine billige kaffekanner drypper. Men som sagt - den er fin;)

Middagsservise: Edme fra Wedgwood, og 365+ fra ikea, firkantet.

Glass: Line fra Costa Boda, og Rosendahl. Og masse glass fra Ikea.

Bestikk: Data fra Ikea. Og sølv: Elisabeth og Opphøyd rose.

Har kaffekopper fra Rosendahl også,- samt eks antall skåler i forsjellige størrelser.

Har dessertsåler og kakefat fra Glassmagasinet, men kommer ikke på hva det heter. Glass, med masse sirkler i? Dårlig forklart...

Ellers har jeg kaffeservise fra Kremmerhuset, men det er utgått. Og så har jeg arvet et fint kaffeservise fra bestemor. Det finner man heller ikke i butikkene nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...