Gå til innhold

1. kontroll overstått - veldig positiv opplevelse!!

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms

Hei!

I dag er jeg 8+0, og har hatt min første legetime i forbindelse med svangerskapet. Må si jeg var ganske spent i dag tidlig, men ble tatt i mot på en fantastisk og positiv måte! :-) Hadde jo med meg urinprøve, som jeg hadde fått beskjed om, for å få den "endelige bekreftelsen". Jeg leverte den i skranken da jeg kom, og så ble jeg ropt inn til legen. Der hadde vi en fin prat, og hun fikk den informasjonen hun ville ha. Jeg hadde en GU for litt siden pga sopp, så hun syntes ikke det var nødvendig å ta en ny nå! (heldigvis).

Etter praten med legen var det og ta blodprøve. På første forsøk spratt blodåra unna, men det gikk fint på den andre armen!

Resultatet på urinprøva fikk jeg beskjed om at var veldig positiv! Så nå er det bare å glede seg.

Legen bestiller UL for meg til uke 18, og hvis alt går bra, trenger jeg ingen ny kontroll før uke 24. Det er liksom standaren, men hun sa at det var mange som ønsket å ha den litt tidligere da. Tenker jeg tar neste kontroll hos jordmor da.

Nå er tiden kommet for å fortelle det til familie, men vet ikke om vi beynner allerede idag.

Lykke til videre jenter! Håper alle blir møtt med en sånn positiv holdning som jeg ble! Både legen og sykesøsteren som tok blodprøve var muntre og positive.

Fortsetter under...

Jeg hadde 1. legetime i går! Er 6+5 i dag. Vi også hadde en utrolig fin opplevelse. Alle gratulerte oss og var så positive og hjelpsomme! Er utrolig glad jeg fikk time så tidlig, og at samboeren min var med! Begge er veldig beroliget etter den fine praten med legen og resten av personalet på legekontoret!

Skal tilbake om 3 uker for å gå gjennom helseskjema for gravide, og sende søknad om fødeplass. Legen syns det var litt tidlig ennå. Sykehusene vil ikke ha søknadene for tidlig heller. Men hun sa også at det var viktig å ikke søke for seint også, så uke 9/10 var veldig fint.

Håper flere får så fin opplevelse som vi hadde i går!

Gjest Mammamoms

Hehe, det er alltid noe man glemmer når man er der. Vi snakket ikke om det med fødeplass og søking på det. Bor du i Oslo? Vet at man søker der, fordi det er flere alternativer der, men jeg bor i Østfold, hvor det er helt natulig å bruke sykehuset i Fredrikstad. Men man må kanskje søke likevel?

hvis det er nærmeste fødestedet er i fredrikstad så sender legen automatisk tror jeg, i Oslo har man egentlig ikke mye valg, det spørs hvo du bor, enten blir det a-hus, ullevål eller asker, bærum, hvis man vil til riksen må man søke spesielt

Var legen som tok det opp. Så kunne vi tenke på hvilket vi vill ha. Bor i Oslo ja. Så jeg vet ikke hvordan det er i Østfold. Om det ikke er så mange sykehus i nærheten så er det vell en selvfølge kanksje. Var viktig å søke her i allefall, sånn at man er sikker på å ha en plass å føde.

Men legen ordner alt for meg i allefall.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...