Gå til innhold

Hvordan få vekk strie?!?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

helsparkle går greit. Å bare dekke med fibertapet, som skal ha übergod dekningsgrad, funker ikke...har beviset på gjesterommet...Ellers kan du, om du er heldig, rive av det øverste laget på strien, om det er gjort en dårlig jobb å henge det opp...Det funket i stuen vår. Alt annet ble helsparklet eller satt opp gipsvegger utenpå...

møkkajobb, men resultatet ble pent:)

Dynk med med vann og dra den av... kommer til å sitte igjen et lite lag, men et kan du tapetsere over igjen... Har nettopp gjort dette på soverommet våres så det går av, men beregn deg på MYYYYYYYYYE tålmodighet og vonde fingre... :-)

Annonse

Annonse

Ikke bruk dampmaskin eller mye vann på gipsvegger! Det kan smuldre opp veggene. Et tips bare.

Vi har kjøpt et hus med glassfiberstrie i hele herligheten. Et hælvete ja. Stygt som søren. Vi skal legge panelplater i stua da så da er problemet borte der. Soverommene helsparkler vi. Før vi legger ny tapet.

Klart det går, jeg gjorde det jo for 3 uker siden! Det var strie oppe på vanlige sponplater. Dynka med vann og dro det av... ingen fare for at veggen skulle følge med ihvertfall... Hu her sier jo at det er murvegg under, så jeg hadde bare dynka i vei jeg ihvertfall....

Vi prøvde i et lite ghjørnet og veggen bare smuldret bort bak :-S svigerinnen og svogeren min prøvde det samme i derres gamle leilighet og det endte med at de måtte rive alle veggene og bygge leiligheten opp på nytt! For det er glassfiberstrie det er snakk om sant?

Av alle vi har snakket med har vi fått anbefalt å enten bytte ut veggene eller helsparkle hvertfall, eventuelt sette nye gips eller panelplater utenpå.

Husfix er en slags sparkel man maler på med rulle og gjør ellers slik som når man sparkler mindre områder :) så kan man enten male rett på den eller legge tapet over.

Veggene ble slette og fine de, og MYE bedre enn den jævelige stria.. At folk kjøper sånt forstår jeg bare ikke...

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*

Nei det er sånn gammel naturstrie, ganske fremtredene. vet ikke om det er det asmme jeg..

Blir litt vanskelig å bygge ny leilighet midt i 6;-)

Kan man sette panel utenpå stria?

aah. Det hørtes veldig fint ut med sånn malingsparkel .Takk for tipset, nå ser og høres det enkelre ut. Hva koster det?

Haha, nei, strie er grusomt.. Og det holder lenge.. Stria er fra 1965 forresten ;)

Vet ikke om det er forskjell på det, men jeg hadde ikke tatt sjansen på å rive ned hvertfall.. Alle vi snakket med anbefalte oss å ikke gjøre det.

Her var også strien riiimelig gammel hehe, ikke fra 60-tallet, men den var eldre enn meg hvertfall..

Vi betalte vel 500 for en svær sekk, tok to strøk på begge soverommene og trengte da 2 sekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...