Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

....flytter jeg inn hit på ordentlig! Har vært gjest her inne en god stund for å lese meg opp på hva vi har i vente, og er så glad for at denne siden finnes!

Etter 20pp med 1 SA, lap. og fjerning av eggstokkcyste og noe endometriosevev, ble jeg i dag endelig henvist videre til IVF på Ullevål. Skåret i gleden over at det omsider skjer noe er selvsagt den lange ventetiden. 4-6 måneder. Legen på Ullevål syntes det var helt greit at vi ønsker å gjøre et IVF-forsøk i det private i ventetiden, så nå har jeg opprettet kontakt både med Volvat og Aleris. Velger de med kortest ventetid. Penger betyr virkelig ingenting i denne sammenhengen - nå har vi kommet til det punktet at vi bare ikke orker mer venting!

Herlig å vite at det endelig skal skje noe! Jeg er selvsagt fullstendig klar over at IVF ikke er noen dans på roser, men det føles som en stor lettelse å vite at vi skal få hjelp!

Tusen takk til alle dere flotte damene her inne som bidrar med nyttig informasjon og tanker om prosessen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4-6 mnd går fortere enn dere tror :-) Da vi startet på Ullevål var det 10-11 mnd ventetid, men vi kom igang etter 7 mnd. Kan godt hende dere kommer inn tidligere enn dere fikk beskjed om, dere får håpe suksessraten blir ekstra høy blant oss som går der nå, og at mange i kø blir gravide på egen hånd :-)

Dere er uansett et steg nærmere, lykke til!

Skrevet

Det er kjedelig med ventetid. Man vil jo gjerne i gang med en gang. Skjønner det. Men er det noe man blir god på her så er det å vente! Alle er inne venter på et eller annet.

Kjenner ikke Volvat, men har ikke inntrykk av at det er noe ventetid hos Aleris. Vi kom i gang med en gang.

Skrevet

Takk for svar dere to! Jeg ble ganske skuffet på siste kontroll på Ullevål over at vi ikke ble henvist videre da, men måtte vente i 3 måneder til slik at det hadde gått 1 år etter SA, så det er ikke mye igjen av ventetålmodet...

Dere vet selvsagt alt om hvor vanskelig det er å forholde seg til venner med (stadig flere) barn og til stadige skuffelser, og ventingen blir liksom den siste dråpen i begeret.

MEN - vi skal ha en ordentlig samtale om dette hjemme i kveld over en flaske vin, så vi får se hva vi bestemmer oss for. Det kommer brev fra Ullevål i slutten av neste uke med dato for IVF-oppstart, og hvis den kun er 4 mnd frem i tid, hopper vi nok over privatforsøk. Det føles ryddigere på en måte...

Skrevet

Ønsker deg lykke til.

Vi har søknad inne hos riksen, og startet med privat forsøk på volvat nå. Som du nevnte orker vi ikke flere tester og mer ventetid som Riksen og det offentlige vi ha. Volvat syntes vårt tilfellet er bra og har ikke behov for å kjøre masse ulike tester for sikkerhets skyld. Jeg er glad for det. Sprayer derfor i disse dager... Aj er spente.

Det var mitt initsiativ til å ta det privat - nettopp fordi jeg ble veldig psykisk sliten av å tro du var igjennom alle tester og så gang på gang få beskjed om å prøve ditt og datt. Jeg har en tett eggleder og han variabel kvalitet på svømmeegenskapene. Syntes det sier nok for å komme igang.

Skrevet

Takk for det!

Tok det lang tid fra dere sendte inn skjemaene og hadde første konsultasjon til dere var i gang med spraying hos Volvat? Jeg er jo litt uheldig og havner midt i ferieavviklingen både hos Volvat og Aleris...

Lykke til selv :-)

Skrevet

Det tok 3 uker fra søknad sendt til kons. time hos Volvat. Deretter bestemte vi m Hallmann hva vi ønsket videre. En søknad er ikke skadelig om du lurer på hva og gjøre. Kons. timen tok 1,5 timer og var veldig bra og detaljert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...