Mari 75 Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Og har noen erfaringer og dele? Fikk helt uventet innkallelse til denne undersøkelsen på Riksen og ringte dit for å spørre om hvorfor. Hun jeg snakket med sa at legen mente jeg skulle undersøke livmoren før jeg foretar flere ICSI. Har vært gjennom 3 forsøk, alt i alt med frys 8 innsettinger. Har blitt gravid på 5 av forsøkene, men dessverre mistet hver gang. Har tenkt å foreta et siste forsøk på Riksen, men må da betale alt selv. Er veldig nysgjerrig på hva de kan finne på hysteroskopi, og er det smertefult??? Hadde nesten vært greit om de fant noe, slik at jeg får en forklaring på hvorfor jeg mister hver gang. Klem
MK73 Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Tror hysteroskopi oppleves veldig forskjellig fra person til person. Du har kanskje ikke hatt laparoskopi du, da? Søk litt å nettet, så finner du forskjellige beskrivelser.
Brumm Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Så spennende!!! Utrolig at du blir innkalt til det, de fleste må finne ut dette på egen hånd!!! De går inn vaginalt og sjekker forholdene inni livmor. De kan da sa om alt er som det skal i livmor. Jeg tok dette hos Aleris, men hadde da lap og hysteroskopi samtidig. Hadde full narkose pga lap, trenger nok ikke det for bare hysteroskopi. De fant ikke noe hos meg... Hadde vel egentlig håpet de hadde funnet noe, så jeg hadde visst grunnen til at egget ikke festet seg osv... Du kan jo høre om du kan få lap også, så får de sjekket alt? Masse lykke til!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Jeg hadde hyscoscopi på st.olav. En veldig grei undersøkelse for min del. Jeg fikk den da min gyn antydet at jeg trolig hadde en polypp i livmor. Det hadde jeg,og den og en skillevegg ble fjernet med det samme. De kunne også se at begge egglederene mine var åpne og fine. Jeg hadde minimalt med ubehag ved denne undersøkelsen,fant det snarere fornøyelig å kunne følge med på en tv-skjerm (valgfritt). Lykke til !
elvira 76 Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg har vært på hysteroskopi pga mistanke om skillevegg i livmoren, noe de også fant. Det er en helt grei undersøkelse, jeg fikk ingen bedøvelse. Hadde litt smerter under og etter undersøkelsen, lignet menssmerter. Det blir sprøytet vann inn i livmoren for "bedre sikt" så kan kjenne litt trykk. Men det er ingenting å grue seg til
Ann-ch. Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Jeg synes ikke det var noe spesielt smertefullt men litt ubehagelig. Fikk 2 smertestillende og beroligende før undersøkelsen så var litt "full" men ellers gikk det helt greit.De gjør nok litt forskjellig fra sted til sted, men ikke noe å grue seg til:-)
kosejent1 Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Jeg tok lap og hysteroskopi på Ullevål for 14 dager siden. Siden legen ikke var fornøyd med hysteroskopien og fant mange hindringer i livmorhalsen og mistanke om knuter i livmoren må jeg inn igjen til en ny hysteroskopi om en måneds tid. Jeg er selvfølgelig ikke så happy for dette, men glad for at jeg endelig blir sjekket ut ordentlig etter 4 mislykkede innsettinger (3 ICSI+ 1FER). Da jeg ringte Ullevål for å få en forklaring på operasjonsbeskrivelsen fortalte legen meg at hysteroskopien skulle foregå i narkose neste gang også, men at den skulle være litt lettere i enn ved lap og restitussjonstiden er kortere. Lykke til ihvertfall, jeg har måttet mase mye for å få en ekstra gjennomgang etter mine mislykkede forsøk og er glad i å endelig få en ekstra utredning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå