Gå til innhold

vet ikke helt hva denne overskriften skal være.. litt lang....

Anbefalte innlegg

I går kveld var jeg hos en vennine. Da jeg kom hjem hadde ektemannen min gått å lagt seg. Han har vært kjempe trett i det siste, og trenger søvn. Jeg stakk hode mitt inn i døren til soverommet for å sjekke om han sov men han var våken. Han sa til meg at han trengte å prate med meg. Vi to kan prate om alt og vi har et utrulig godt ekteskap og er kjempe lykkelige. Krangler aldri, for vi tar opp ting som er gale der og da. Og ingen av oss liker å krangle. (dere lurer sikkert på hvorfor jeg skriver her da og ikke prater med mannen min om dette, men det kommer mer)..

Jeg gjorde meg klart til å legge meg og la meg inntil mannen min. Da fortalte han meg at han hadde added en jente på facebook som han ikke hadde snakket me på veldig så lenge.

Jeg tenkte med meg selv at det gjør da ikke noe. Men så sa han at han hadde vært forelsket i henne tiligere. Det gjør da heller ikke noe for vi alle har vell kanskje hatt vår tiligere flammer.. Men så hadde de pratet litt sammen og han syns dette hadde vært veldig spennende og fikk følelser tilbake. Han fikk bobbler i magen.

Jeg kjente med meg selv at jeg ble litt såret, var på samme tiden veldig glad for at han kunne stole såpass på meg å tørre å si det. Og jeg sa det er helt lov å ha slike følelser for vi alle er mennesker, og vi kan ikke gjøre noe får å ha det sånn. Men jeg kjente jeg ble såret. Vi har ikke vært gift i ett år enda og skal han allerede få følelser får andre jenter? Hva har jeg gjort galt da?

Han hadde også sett på noen bilder som en tidligere klassekamerat hadde tatt av en naken kvinne. Han hadde stirret på dem. Og dette hadde vært pirrende. Jeg selv er gravid i uke 29 og følte meg bare feit og ekkel etter han fortalte dette og at jeg ikke var lenger noe vakkert syn som han har påstått.

Han sa til slutt at han likte ikke at han hadde fått slike bobblene følelser for denne jenta og stirre på nakenbildene siden han er gift med meg og elsker meg. Jeg sa det var helt i orden og hadde lov til å føle det sånn fordi om han er gift. Jeg vil jo være der for han og støtte han når han syns ting er vanskelig. Slik som han stiller opp for meg.

Men hvorfor føler jeg meg så såret? Hvorfor sitter jeg igjen med følelser som sier at jeg ikke er god nok og ikke pen nok til å være kona hans? Jeg elsker mannen min over alt på jord. Jeg vil ikke være sammen med noen andre.

Jeg skal prate med han senere idag, jeg gruer meg. Men jeg måtte bare få det ut nå. Håper jeg kan få litt respons.. Jeg trenger noen som "ser meg"...

Fortsetter under...

Du har rett i at mannen din skal ha cred for å være ærlig med deg, og du virker jo å være en veldig lojal jente.

Det som kan være litt greit å tenke på nå, er at du er gravid, langt på vei, og allerede har du vært styrt av hormoner noen måneder. Jeg ser selv at jeg blir lettere såret nå enn tidligere, men du skal også vite at du har veldig god grunn for å føle deg såret. Det at han ser på bilder av nakne jenter tror jeg ikke du skal bry deg så veldig om. Ikke at jeg kjenner mannen din, men gutter er gutter, og tenner nok på andre jenter enten di vil det eller ikke.

Når det kommer til disse boblende følelsene for den andre jenta, så ville jeg også blitt veldig lei meg. Jeg føler meg heller ikke som en sex-bombe for tiden, med mage og det hele, og sånne ting gjør vel ikke selvbildet bedre akkurat.

Jeg tenker litt på at alt dette med graviditeten, dere er "nygifte" og det er masse føleleser i lufta, -kanskje det er litt for mye for han, jeg vet ikke?! Og gutter/menn er jo litt sånn at de rømmer bort i en fantasiverden dersom det er mye å tenke på og sånn... Selv opplevde jeg at kjæresten min gjorde det slutt med meg fordi han hadde møtt en annen jente og fått følelser for henne med en gang. Det var en liten fling, han var ærlig hele veien og det ble aldri noe mellom dem. Men han hadde masse å tenke på, så da var det befriende for han å få fokuset bort fra alt, og oppleve et lite crush. Vi ble sammen igjen, og har virkelig hatt godt av den lille nedturen, tro det eller ei....

Det betyr neppe noe for mannen din, han er kanskje bare mottakelig for komplimenter og gode ord for tida. Det at han er bevisst på dette, og føler ubehag med å føle det sånn, er jo faktisk veldig bra spør du meg. Men du er jo veldig søt med han som sier at det er greit å føle det sånn, og jeg støtter deg der faktisk. Man skal ikke fyre seg opp, eksplodere og tenke og tro det verste med en gang. Det løser sjelden noen problemer.

Han elsker jo deg, og dere skal ha baby til sommeren, det blir veldig spennende for dere begge.. Du er helt sikkert mer enn god nok, dette er et oppgjør han må ta med seg selv, såvel som med deg. Jeg tror vi alle kommer til å føle oss tiltrukket av noen andre, en eller annen gang. Og det trenger absolutt ikke å føre til hverken utroskap eller skilsmisse.

Dette går nok bra skal du se, dere må bare minne hverandre på hvorfor dere to er sammen, også må dere huske på at det kommer et lite barn snart:) Kjempebra og kjempeviktig at dere prater sammen!!! Ikke gru deg til det, for det kommer til å gå bra. Dere kommer dere gjennom dette skal du se.

Det er som du sier naturlig at man kan få slike følelser selv om man er gift.

Jeg kan også få litt bobbler i magen om jeg ser igjen en flamme jeg ikke har sett på lenge. Og også synst det er flott å se bilder av vakre menn.

Men det betyr ikke at jeg er mindre glad i min mann. Og han har sikkert samme følelser av og til også.

Men jeg vil være meg frabedt å få høre i detalj når han har sett bilder av en naken kvinne og blitt opphisset osv.

Såklart viktig å være ærlig mot hverandre. Men absolutt alle tanker trenger man kanskje ikke å høre om?

Kan kjenne jeg blir litt såret om han ser litt for lenge på en annen vakker dame osv, er naturlig det. Men må bare stole på at han er sammen med meg fordi det er meg han vil ha.

Og nå som vi er gravide og fulle i hormoner er ikke alltid dette så lett heller:)

Jeg vil også bare si at jeg støtter deg og forstår at du føler deg såret, men dette er nok helt normalt ja.

Det er kjempeflott at han er ærlig å sier fra, og i likhet med de andre som har svart mener jeg det er flott at han kjenner at dette blir feil!!! Da er så utolig mye gjort i riktig skritt for at dere skal fortsette å ha det godt sammen!!! Jeg ble selv kysset av en flott mann i september og jeg var nok litt svak og trakk meg såpass sent unna at j merket han var god til å kysse. Hadde riktignok drukket, men det unskylder INGENTING, jeg kjente med en gang at dette var feil, fikk dårlig samvittighet og dyttet han unna meg og sa at dette var IKKE det jeg hadde tenkt. Jeg var nok naiv og trodde vi var venner på samme nivå, men så viste det seg at han var ute etter noe mer. Jeg forstod ikke dette da jeg (ja, jeg vet det er naivt) trodde at sålenge jeg var åpen og ærlig med at jeg hadde samboer og ikke ville være utro og ikke kom til å gå fra typen min++ så ville han respektere dette, men neida...

Uff, det var ikke meningen å la dette dreie seg om meg, men jeg ville bare få frem at jeg kjente med en gang at det at han kysset meg var fullstendig feil, jeg kastet opp hele natten og dagen etter, sov lite, hadde vondt i magen og angret sårt. Jeg fortalte det til kjærsten min at jeg var blitt kysset på fest og hadde dårlig samv for det. Han syntes det var flott at jeg gav beskjed, for han skjønte jo at jeg ikke hadde det noe godt, og han kunne se at dette ikke var noe utroskap eller sånne ting. Altså han var ikke i tivl om at jeg fortsatt elsket han!!!!!

Og det tror jeg mannen din har bevist også ved at han forteller deg dette, hadde han vært utro eller noe sånt, så hadde han nok forsøkt å holde det skjult for deg fordi han ikke ville du skulle finne det ut osv.

Jeg tror at ærligheten fra han er et sikkert tegn på kjærlighet, og at dette kommer til å gå kjempefint!!!!!!!!

Kanskje har første svarinnlegger rett i at det kanskje er litt "mye" for mannen din, og han trenger litt pusterom, og gjennom FB osv kan tiden skrus tilbake til skoledager osv hvor man ikek tenkte på barn, babyseng/ vogner, klær, forsikringer, regninger, ammetåker, hormoner, husvask +++...

Jeg skjønner at du er såret, og ønsker deg alt vel, håper virkelig samtalen senere går helt fint!!!!!

Lykke til!!!!!

Jeg mener også det er bra han sier i fra til deg, det betyr vel at han skammer seg over disse følelsene og at han ikke holder ting hemelig for deg. Samtidig ville jeg kanskje råde han til å holde seg unna denne jenta hvis det gir han så dårlig samvittighet overfor deg. Ha har jo gifta seg med deg, og på den måten tatt et valg om at det er deg han skal være sammen med selv når ting "butter i mot", og nå er vel tiden inne for å stå ved det vil jeg si. Man kopmmer jo alle til å møte nye folk eller gamle kjente som ma kan få følelser for i løpet av ekteskapet, men det behøver ikke å slå rot. Det er oss selv som lar det slå rot i så tilfelle. Ei dame sa til meg en gang at: "det er helt greit å la fuglen fly over hodet, men det er ikke greit å la den bygge rede på hodet ditt". Håper dere får ordna det for dere:) Lykke til!

ville bare si lykke til=) bobblene hans går nok fort over;) men kansje han skulle ha kuttet kontakten hvis han føler det blir for mye bobbler. de bobblene blir det han gjør dem til selv... kanskje han har et lite ''behov'' for oppmerksomhet;P jeg er kjempe sikker på det ordner seg, og bare vent til dere får babyen i armene, da vil han glemme alt om den gamle flammen!!!

hva er vel ikke mer sexy en en kvinne som har født/bragt frem et barn=)

Annonse

Tusen takk alle sammen for gode svar!! Takk for at dere så meg da jeg trengte dere! :)

Mannen min og jeg har ordnet opp og han fortalte meg at dette var bare en følelse i forbifarten som han ikke var noe stolt over. Og at dagen etter var den over. :) Jeg stoler på mannen min mer enn noen andre, og vi har det så utrolig godt sammen! Jeg elsker han av hele mitt hjerte!!:)

Han har ikke noe kontakt med denne jenta, og denne følelsen var noe som dukket opp fordi det var lenge siden han hadde sett henne og gamle minner dukket opp. Det er veldig forståelig!:)

Uansett, tusen takk for hjelpa jenter! Dere er nydelig gode mennesker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...