Gå til innhold

Spise på yaya's i oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har bestillt bord til oss på Yaya's i helga. For de som ikke vet det, så er det en thailandsk restaurant, med thailandsk atmosfære, visstnok veldig populært. Jeg har hatt lyst å dra dit lenge, så jeg gleder meg veldig. Det er to restauranter i Oslo.

Jeg printet ut menyen i stad, for å se hva de har, og det er jo masse deilig mat, og jeg får selvfølgelig lyst på kongereker og scampi og alt som jeg absolutt IKKE kan spise... : (

Er det noen av dere som har vært på yaya's, eller som har erfaring som gravid på en restaurant der de serverer hot hot hot mat?! Hva bør jeg ta hensyn til? Jeg har jo laget sterk mat her hjemme, men det virker som at alt på menyen er sterk mat...hvor sterk liksom, hehe?! : )

Her er menyen, dersom flere fikk lyst på thaimat...

http://www.yayas.no/vika/files/pdf/matmeny.pdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes ikke maten der er spesielt sterk, hvis man ikke ber om det :)

Spiser masse veldig sterk mat ute både før og etter jeg ble gravid jeg da, har ikke vært noe problem det.

Artig med yaya's er det at vi spiste mye der før jeg ble gravid, kjempe god mat. Etter jeg ble gravid har jeg blitt kvalm og til tider spydd bare jen tenker på den ene kokosmelk curry retten med scampi fra yaya's.. Skikkelig avsmak hehe! (Den var egentlig veldig god! :)

Skrevet

Å så heldig du er som skl ut og spise!

Jeg har såå lyst på thai-mat om dagene....

Kos deg masse!!! Bare be om mild og ikke sterk så går det nok bra!!!

Skrevet

Tusen takk for svar dere:) Ja, det er rart hvordan smaksløkene forandrer seg i svangerskapet, hehe... : )

Skrevet

Du kan spørre om å få det litt mildere, sånn ellers er det ikke farlig hot hot mat men man kan få en helsikes halsbrann :)

Thai mat i oslo er ikke det samme som thai mat i Thailand.

Jeg spiser mye tyrkisk og arabisk mat og har ingen problemer med det her hjemme.

Jeg ville nok holdt meg unna scampi og slike ting men andre ting kan du jo spise.

Skrevet

Ingenting i veien for å spise kongereker og scampi!

Fra matportalen: Fisk og skalldyr

Fisk er en viktig kilde til flere næringsstoffer for deg som er gravid. Skalldyr, fiskelever og noen spesielle fiskearter kan imidlertid være forurenset med miljøgifter (se sakene om: Helhetsvurdering av fisk og sjømat og Miljøgifter i fisk. Generelt bør gravide huske å varmebehandle fisk og skalldyr godt før de spises.

Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra:

Blåkveite over 3 kilo.

Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.

Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever.

Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).

Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt).

Skrevet

Hmm.. Jeg har tilogmed ligget unna rekesalat jeg... Spiste pannekaker på jobben forrige fredag, sånne innbakte pannekaker, som ikke er søte, med kokt egg og laks inni. Følte meg nesten kriminell, hehe.. Men jeg har jo spist laks og sei som jeg tilbereder hjemme. Den laksen som var i pannekaka var røkt, men alt fikk en runde i stekovnen før det ble servert, pga ost på toppen som skulle smeltes. Trenger kanskje ikke å være så pysete....hvordan skal han ellers bygge opp immunforsvaret sitt? Neida, man skal jo tenke på at babyen tåler mindre enn oss. Jeg har ikke spist reker som man piller selv, og det kommer jeg ikke til å gjøre heller. Men man skulle tro at varmebehandlet scampi og/eller kongereker har ristet av seg de verste bakteriene?!

Jeg har jo lest det som står på matportalen, men da var jeg vel 5 uker på vei ellerno, hehe... Begynner å bli en stund siden. Er i min 27.uke nå. Hirr hirr, herregud som jeg gleder meg:)

Skrevet

Reker er jo kokt! Det er ikke noe farlig å spise det - noen mener man skal unngå det når man ammer fordi det kan påføre barnet allergi, men derom strides de lærde.

Jeg har vært på Yaya's en gang for lenge siden. Det var dårlig service men helt ok mat. Ikke som i Thailand, men ganske likt. Stedet ble stengt av mattilsynet for et par år siden pga dårlig hygiene, men jeg tror ikke det er noe skummelt å spise der nå!

Skrevet

jeg er ikke noe særlig redd for å spise ting mens jeg er gravid, men må si at yaya's spiser jeg ikke på.

Spiste sjømat der (den i Vika) for 1 1/2 år siden og fikk skikkelig matforgiftning. som ninanja skriver over, de har blitt stengt pga dårlig hygiene av mattilsynet. får håpe de ha skjerpet seg.

syns ikke maten er noe særlig å skryte over, ganske standard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...